Promenad i det kalla, men vackra, vädret

Varje morgon brukar vara rätt lik den andra hemma hos oss, förutom de gånger Casper vaknat på natten eller sjukt tidigt på morgonen och inte kan somna om i sin egen säng, då får han sova med oss istället. 
Annars så väcks jag 9/10 gånger av Casper som antingen kastar saker på mig som han har liggande i sin säng, eller av att han säger mamma sisådär 150 gånger på rad. 
Imorse vaknade jag ganska exakt 07.15 av att en jättetrött kille tryckte sitt lilla täcke över kanten på spjälsängen och mot mig. Efter det kom även en liten kudde flygande följt av orden mamma mamma mammma med halvgnällig röst. 
Morgontrött som jag är och motvillig till att stiga upp så lade jag honom bredvid mig. Han hade svårt att hålla ögonen öppna kan jag lova, men det hindrade inte honom från att försöka hålla sig vaken. Efter kanske 15-20 minuter, när jag var berädd på att kliva upp och bli en morgonmänniska, så somnade han och ingen var lyckligare än jag. Vi sov sedan till 9.00 och vaknade båda pigga och glada istället. Dessutom vaknade jag först!
Casper var i alla fall den som var först upp ur sängen, som vanligt, och skyndade iväg till sitt rum för att öppna dörren. Utanför hans fönster möttes vi av strålande sol och frost på träden, sämre syn har man mötts av på morgonen.
Så efter frukost, planering av veckans middagar och rastning av hundarna så tog vi en tur till OK för att hämta ut ett paket från Bodystore och sedan till ICA för att veckohandla. 
Från Bodystore har vi köpt lite saker som förhoppningsvis ska hjälpa Robert till att bli lite mer motiverad till hela LCHF-grejen. Förstår hans tankesätt om att det ser bra tråkigt ut när han är van att ha sallad bara som tillbehör men nu ska ha det som själva middagen som ersättning till ris, pasta, bulgur, potatis m.m.
Men för er som är sugen på att testa LCHF så rekommenderar jag blomkålsris, hoppas även på att blomkålsmos är lika gott!
 
Kändes otroligt skönt att komma ut i friska luften idag, var visserligen på promenader igår också men det ger mer energi av att vara ute och gå med molnfri himmel och sol, även om tempen låg på -14. (Fast var ännu kallare igår när jag var ute så jag gnäller inte).
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0