Barnmorskebesök och vecka 26

I söndags kväll åkte jag till Vännäs eftersom jag hade ett besök hos barnmorskan där igår morse. Resan gick bra om man bortser från att jag blivit så grymt paranoid hela tiden att jag inbillade mig både det ena och det andra om övriga passagerare, jepp jag är knäpp...
 
Besöket hos barnmorskan gick bara bra och järnvärdet hade stigit från 110 till 116 trots att jag inte tagit så många utav järntabletterna. Men ska fortsätta med dem i alla fall och ta en de gånger jag känner att min mage klarar av det. Vill inte att det ska sjunka igen.
Sedan fick jag höra hjärtljuden i vanlig ordning som låg på ungefär 144 vilket hon tycker var ett bra värde. Fick även mäta magen för första gången och hamnade på 24 vilket gjorde så att jag hamnade på mellankurvan men hon sade också att det kunde ändras nu då jag ska byta barnmorska till en här istället eftersom det blir för jobbigt, och för dyrt, att pendla hela tiden. Dessutom blir det väl att föda i Lycksele nu skulle jag tro och då är det ju bra med en barnmorska som kanske vet lite mer om hur det går till där.
Även blodtrycket såg bra ut även om det tog tre försök innan det rätta värdet visades. 
 
Så nu är det bar att ta kontakt med en barnmorska här och hon jag hade i Vännäs var inte helt säker men trodde att det kanske var en manlig som jobbade här. Får se om det stämmer eller inte, inte för att det spelar någon roll men skulle tycka att det var roligt då det oftast är kvinnor som jobbar inom det yrket.
 
Sedan går jag även in i vecka 26 idag (25+0) och detta är väl en av få gånger som jag faktiskt lägger ut samma dag och inte i slutet av veckan men tänkte att jag kunde ju lika gärna passa på att skriva nu när jag liks satt här för att göra lite andra saker.
Det är full rulle väldigt ofta i magen nu och det sparkar även när jag går och står, vilket det inte gjorde förut. Sedan berättade även barnmorskan att oftast så följer bebisen samma dygnsrytm utanför kroppen som i och det håller jag tummarna för eftersom jag aldrig varit med om att det sparkar på nätterna, förutom en liten stund på kvällarna då. Så kanske har turen att få en bebis som sover på natten, är bara att hålla tummarna för det!
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0