Babyskydd? Bilbarnstol?

Usch blir så otroligt förvirrad angående detta. Trodde att jag hade koll på allt men nu när jag får höra olika saker hela tiden så vet jag inte längre vad som stämmer eller inte.
 
Min teori, efter att ha läst på på en MASSA sidor, är att ett babyskydd ska användas de första 6-9 månaderna (lite beroende på hur snabbt det tar för barnet att växa ur det) och sedan ska man gå över till en bilbarnstol.
Men nu har jag hört att man ska ha både och, samtidigt. Men att trycka ner en stol med ställning i en annan stol med ställning känns ju bara fel. Blir ju som ett jäkla torn då.
 
Så pratade med min syster, jag menar hon har ju ändå fyra barn och hon hade dessutom haft den här sortens stolar. Tydligen så hade jag rätt att det bara behövdes ett babyskydd nu om den hade en ställning som sätts fast i bilen och sedan är det bara att lyfta ut själva delen som barnet sitter i och trycka fast det igen. Så långt hade jag förstått redan.
Har även mejlat till säljaren som sålde babyskyddet och frågat om det behövs en bilbarnstol att trycka ner det i eftersom bas ingick. Hon sitter säkert hemma och skrattar åt min fundering nu men blir så förvirrad av att höra olika saker från alla håll och Robert tycks inte vara så intresserad heller av att läsa på angående det här. 
Nä, det verkar vara upp till mig som somnade 04.30 imorse och sedan sovit skit tills jag bestämde mig klockan 10.00 att det inte var lönt att försöka sova mera.
Trött, förvirrad, hormonell och en aning irriterad. Fattas bara att jag snart ska börja grina utan anledning också, vilket inte hade varit första gången.
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0