Vecka 34

 Igår gick jag in i vecka 34 och det har nu gått upp för mig hur lite tid det egentligen är kvar,  samtidigt som det känns som en evighet tills slutet av augusti. Det känns som att sommaren inte har kommit igång ännu och jag har alltid förknippat augusti med höst.
Det rör sig flera gånger om dagen nu, vilket är bra för är ju så det ska vara. Men rörselserna som tidigare varit små är nu stora och varar länge. Min mage är, flr vissa i alla fall, inte extremt stor och eftersom jag bara gått upp 8hg sen besök nummer ett kring vecka 12 så tror jag att han har det rätt så trångt där inne. Men allt är i sin ordning vid varje barnmorskebesök (bortsett från järnvärdet) vilket i alla fall gör en lugn.
 
Idag så ska Robert hämta hem barnvagnen, får hitta en bra plats till den och kan bara be till gudarna att Findus inte pinkar i den. Han gör aldrig något då vi är hemma men så fort han är själv och inte får gå ut på en helg utan måste sitta inne så demonsterar han genom att pinka på alla andra ställen än kattlådan (Ja han är kastrerad för er som undrar men han lider även av FIC).
Så ska man någonstans så får den låsas in utom räckhåll för honom. Men samtidigt så har katterna inte varit ett dugg intresserade av spjälsängen jag satte upp för några veckor sedan så kanske är vagnen även lika ointressant.
Får även hem babyskyddet så nu vill jag bara att Robert ska dra hem våran V70 och laga den så att den hinner bli klar, annars får vi ta opeln till förlossningen men hade hellre hoppats på att få åka V70 dit och hem ;)
 
Väntar även fortfarande på att få höra något om hur det ska bli med alkoven däruppe. Vill göra klart med skötbord och allt innan jag ska föda och då det bara är 47 dagar kvar idag till BF så börjar jag känna att tiden rinner ur händerna på mig. Måste ju orka att göra allt också och minns som sagt inte ens hur rummet ser ut!
Men har ingenstans att ha det annars om det inte blir fixat nu och var inte så sugen på att ställa allt i övre hallen vid balkongen i fall man skulle behöva gå upp halvnäck och byta blöja på natten/morgonen och stå där i fönstren riktade mot grannarnas fönster och mot vägen.
Så det är ju bara att hålla tummarna att allt löser sig inom de närmsta veckorna.
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0