Min mage har fått nått knäpp

Vet inte om jag nämnt detta tidigare eller inte men min mage har börjat göra ett knäppande ljud. Trodde först att jag inbillade mig detta men när till och med andra personer runt omkring börjat höra det så vet jag att jag inte blivit tokig.
Det låter som om man skulle bryta av en liten plastbit eller som när man klipper en nagel. Vet inte riktigt hur jag ska förklara.
Så var såklart tvungen att söka på detta för att se om någon annan upplevt något liknande då de varit gravida och hittade en del forum. 
En kvinna hörde detta ljudet från sin bebis även efter födseln och då visade det sig vara att ett knäckande ljud i bebisens tumme då den sög på den och böjde den uppåt medan den hade den i munnen.
Vissa säger att de fått veta av barnmorska eller andra att det kan vara bebisens leder som knäpper till medan andra tycker att det låter konstigt eftersom lederna är så mjuka.
Har även läst att det kan vara små luftbubblor som går sönder och då blir det ett litet ljud.
 
Kan inte påstå att detta är något som jag oroar mig för utan tycker mer att det var en kul grej att kolla upp då ingen jag känner har varit med om detta. 
Ska väl ändå nämna detta lite i förbifarten för barnmorskan då jag far dit nästa vecka. Hon kanske hört om någon annan som hört samma ljud :)
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0