Matlista

Har suttit i ca en timma och skrivit matlistor för de kommande två veckorna. Känner att vi behöver lite mer rutiner och speciellt när det kommer till middagarna då det ofta blir samma eller att man handlar dagligen och förlorar pengar på det.
Så hade väl tänkt att vi i alla fall skulle testa den för nästa vecka då jag inte är helt nöjd med den för vecka 10. Planen är även att inte lägga mer än 500kr/vecka på ingredienser till middagarna så får se om vi kan hålla det samtidigt som vi lyckas få en lite mer varierad och mer näringsrik kost.
Det som jag också tycker är bra med att ha bestämt innan vad man ska äta är att man slipper fundera över det dagligen + att man oftast kan förbereda det dagen innan om man vet att man kommer att ha lite tid till att göra det innan det ska tillagas.
 
Så jag får se om Robert ger sitt godkännande till denna matlista när han kommer hem. Har dessutom suttit och kollat på ICA handla online ungefär vad priset kommer att hamna på men kommer inte att beställa för att sedan hämta ut det packat och klart då vi bor granne med affären. Kollar bara för att få en viss hum på priset även om jag är mycket väl medveten om att de lägger på några kronor på de flesta varorna när man handlar online. Brukar ofta använda denna funktion för att screenshota mina handlingslistor och även få bild på varorna men när man sedan kommer till kassan är priset ALLTID lägre än om jag skulle ha handlat online. Men de tar väl betalt för paketeringen och lägger väl därför på några extra kronor, såg även att de skrivit om detta i tidningen så vet att jag inte är den enda som märkt detta.
 
Nu får vi se om det blir något av detta och hur länge vi kan hålla oss till matlistor innan vi blir less på att äta sådant som vi bestämt i förväg. Sist höll det väl i en månad men är lite annorlunda denna gången då vi ska veckohandla nu och tidigare månadshandlade vi alltid.
Nä usch vad tråkigt detta blev, ett helt inlägg om att handla mat :P Men men är ju så livet ser ut ibland och lovar att det kommer att komma lite mer intressanta inlägg framöver, ska ju skriva lite om Stockholmsresan och lägga ut lite bilder från det :)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0