Kortvarig lycka

Igår fick Robert vara  med om en väldigt kortvarig lycka. Det började med att vi satt och spelade bingolotto i vanlig ordning som de pensionärer vi är. Plötsligt blir Robert helt till sig och skriker rakt ut att han vunnit Allt till köket till ett värde av 10.000kr. Jag som trodde att han skämtade var tvungen att dubbelkolla alla siffror och jepp de stämde överens med de som visades på skärmen. Han ringer direkt till sin mamma och ingen av oss kan fatta att det är sant då man aldrig ens har en tanke på att vinna mer än kanske en ny lott eller 100kr (även om jag lyckats vinna 500kr två gånger).
Så efter samtalet så säger jag lite skämtsamt till Robert att vi kanske ska dubbelkolla att han spelat på rätt bricka och att det verkligen var ettans bingo som han duttat på vilket han då givetvis INTE hade utan han hade duttat i på tvåans.
Ja så kan det gå ibland men han lyckades däremot ändå vinna på tvåans bingo när den väl spelades, kanske inte allt till köket för 10.000kr men två Sverige lotter så alltid nått. (Och detta kollade jag upp på bingolottos hemsida idag så denna vinst stämde iaf ;) )
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0