Ett tips

Jag kollar mycket på youtube och eftersom jag gör det så får jag även en del tips och idéer och senaste gången var väl för ett par månader sedan. Satt och kollade på en vlogkanal som jag följer och i just det här klippet så skulle de öppna paket från sina fans. I ett av paketen fanns det små figurer gjorda på pärlplattor och sedan dess har jag varit sjukt sugen på att göra några men då jag inte har material till det så har jag inte kunnat.
Suget minskade inte heller då jag satt vaken en natt och googlade, något som jag ibland gör när jag har svårt att sova, och på nått vänster sökte jag på just pärlplattor och hamnade tillslut på sökningen perler beads pattern och då dök såklart en massa pärlplattemönster upp. 
 
Så detta är mitt tips till er. Sök på detta och skriv ut och låt era barn, eller ni själva,  ha som mönster om de vill när de gör pärlplattor och kan ni inte skriva ut så rita upp mönstret på ett rutat papper med tusch- eller färgpennor. Det har jag gjort. Men tills dess att jag införskaffat lite pärlplattor och pärlor funderar jag på att använda dessa mönster som broderimönster och kanske göra lite tavlor till mina syskonbarn. För söker man på broderimönster som är gratis får man inte upp sådär jättemycket och inte heller så roliga saker men söker man på mönster till pärlplattor så kommer det en hel uppsjö med figurer och liknande som man kan inspireras av. De ser rätt så lika ut förutom att de flesta broderimönster inte är i färg och så har de en färgkarta till de garner som behövs. Men med dessa får man gå efter färgen på bilden eller kanske med de färger som man själv tycker passar bäst.
 
 
Märkte att jag glömt den ena rutan vid morrhåren men är fixat nu ;)
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0