Drömmar med budskap och kalla nätter

Tidigare i veckan hade jag en sådan konstig dröm. Det började med att jag och en barndomskompis skulle till sjuksystern på skolan för att ta blodprov men vi var tvugna att köpa två egna nålar för skolan använde samma på oss annars och min kompis hade nyligen fått HIV.
När det sedan blev min tur och sprutan var bytt så körde de in den i halsen på mig, kände hur det stack till men det gjorde inte ont. Men sedan blev jag bara lämnad där med nålen i halsen medan hon gick iväg så bestämde mig för att ta ut den själv men då fastnade en järnbit i halsen som var som ett litet kugghjul. Enligt sköterskan skulle det vara lugnt.
När vi kom ut därifrån så var det gassande sol och vi mötte panikslagna människor som varnade oss för "Viruset". Tydligen så började man på att smäla om man gick för nära gräs, plantor, träd, löv m.m. och vi fick se ett x antal exempel på det.
Resten av drömmen såg jag allt som i en film. 3 ungdomar skulle åka till en stuga, tydligen våran stuga förutom att man kunde ta bil dit mitt i sommaren så den kan inte ha legat på en ö. De åkte tillsammans med den enas pappa och en vän till honom som hade ett litet barn. 
Det sista som hände innan jag vaknade var att den ena fick för sig att rädda världen och lämnade sin flickvän tillsammans med sin kompis med orden "Be phenomenal"
Så dessa två ord fastnade i min skalle och kunde inte tänka på annat på hela dagen än just detta "budskap" från drömmarnas värld.
 
Sedan inatt var det en mindre bra natt sömnmässigt. Har varit otroligt kallt i vårat sovrum och jag som alltid ligger på sidan med ena armen utanför täcket har då fått en iskall arm på en gång och sedan börjat frysa och skaka som en tok. Och så vänder jag mig om och ser Robert ligga utan täcke samtidigt som mitt täcke är upp till hakan. Känner på han om han var varm eftersom han inte verkade frysa men han var iskall så har kommit fram till att det måste vara nå fel på den karln. :P
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0