Blev en jobbig kväll och natt

Fick ju en energiboost igår, vilket jag skrev lite kort om, så passade på att städa och tvätta lite. Men hann inte göra särskilt mycket innan ena sidan började göra ont och fick lite problem att gå, var säkert foglossning men då jag inte haft några problem med det tidigare så är jag fortfarande lite osäker på det.
Men försökte strunta i smärtan så gott det gick och stapplade mig fram med dammsugare och skurhink vilket resluterade i att jag fick skylla mig själv då jag var klar och knappt tog mig upp från soffan. Men fick ett renare hem så är nöjd ändå.
 
Idag känns det bättre, inga höft/bäckenproblem eller något ben som låser sig och inte vill vara med. Men däremot så har jag haft klåda i händerna i princip hela natten.
Jag vet att jag skrivit om detta tidigare men när det börjar på att klia i händer och fötter så är det en helt annan klåda jämfört med om det kliar på någon annan del av kroppen. Det är en mer brännande och stickande känsla, som när man får en allergisk reaktion. Nu är jag bara lite överkänslig mot kiwi, ananas och chili så vet bara hur jag reagerar på det med pirrande och brännande känsla i ansiktet (färsk chili är faktiskt värre än så då jag även får svårt att andas och blir svullen) men antar att det är ganska likt en allergisk reaktion.
Hur som helst så har denna klåda och brännande känsla stört mig hela natten så imorse vid 05.00 var jag så otroligt less och bestämde mig för att vara vaken istället för att ligga och försöka sova, somna till i några minuter och hålla på så resten av morgonen också. Gick sedan ner och tog en tablett och lite fika för tydligen ska man ta dem i samband med måltid.
Kunde sedan somna om men fick väl ingen djupare sömn precis men betydligt bättre än den inatt så klagar inte på det.
 
Så idag låg jag i sängen till 13.00. Kände inte att jag hade någon anledning att kliva upp tidigare utan låg lugnt kvar och kollade telefonen och kelade med Findus. 
Har fortfarande bekymmer med att det bränner och kliar i händer och armar och känner mig en aning stel och svullen. Så blir att lata sig resten av dagen också och kanske ta ett bad efter middagen och se om det lindrar.
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0