Vecka 21

Idag gick jag in i vecka 21, eller var det igår? Det är så förvirrande med allt eftersom de sa under det senaste ultraljudet att det skulle vara samma datum som tidigare och att de inte ville ändra något alls eftersom jag gjort IVF och så ska det stämma precis med allt.
Enligt mitt första ultraljud på IVF-kliniken så skulle varje ny graviditetsvecka börja på en måndag vilket jag tyckt varit toppen men nu när jag var på senaste ultraljudet, som var det på en tisdag, så berättade de att jag började en ny grav.vecka just den dagen.
Men struntsamma. Ändrade i alla fall om min gravidapp så att det skulle stämma med senaste ultraljudet men i kalendern hemma och på telefonen så går det efter det gamla fortfarande. Men en dag hit eller dit gör nog inte så stor skillnad med tanke på att barnet knappast lär komma den dagen det är beräknat ändå.
 
Så här står det i alla fall i min app om vecka 21

 
Rörelser har jag känt sedan ett par veckor tillbaka men det har blivit lite mer intensivt sedan förra veckan. Ett par gånger har man även kunnat se att det rör sig utanpå magen men än så länge väldigt sällan. Försökte filma det tidigare idag efter att ha sett hur det rörde sig men såklart blev det inget mer då jag drog fram kameran.
Men trots att jag både känner och även ett par gånger sett dessa rörelser och vet mycket väl att det växer en människa i min kropp så kan jag ändå inte riktigt fatta det! Eller så är det för att jag inte riktigt tror att det är sant. Vi har försökt i så pass många år att jag hunnit intala mig själv att det aldrig, och då menar jag ALDRIG, kommer att ske. Men kanske kommer insikten i samma veva som magen börjar växa. Håller tummarna för det så att även jag kan få börja känna den där längtan som andra i min omgivning redan tycks känna.
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0