Vecka 19: I sommar vill jag...

Ja än så länge känns sommaren lite rörig. Kommer plugga tills sista veckan i juni om jag inte minns helt fel och sedan får jag se vad som händer. Kanske blir en del jobb i början på juli och sedan ta ledigt och bara vara med Robert i stugan eller att vi tar en tur med husvagnen. Känner i alla fall för att få komma bort någonstans.
Hela förra sommaren jobbade jag och slutade dagen innan Robert skulle börja jobba igen, så vi fick inte alls mycket tid tillsammans, i alla fall inte bara vi två. Det fick vi istället ta i slutet av augusti men då kan man ju säga att sommaren var slut.
 
Men visst finns det saker som jag verkligen skulle vilja göra och dessa är:
 
* Fara till Kattisavan igen med Robert, så otroligt mysigt!
 
* Fara till Frösö zoo med syster yster och familj. Vi har kollat lite på det sedan i höstas och jag hoppas verkligen att vi kan ta en helg och fara allihopa. Men nu när de ska flytta mitt i sommaren så får vi se hur det blir med det. 

* Vara mer i stugan. Jag ser fram emot att vara i stugan. Visst har vi varit där en del i vinter men är mycket roligre på sommaren. Och vem vet, kanske får jag vara där med Robert själv också (inget ont till er trevliga människor som brukar komma och hälsa på och göra dagarna trevliga men ibland vill jag kidnappa min pojkvän och umgås med honom själv). 
Sa till Robert att jag till och med längtar lite efter en dag fylld av åska och kraftigt spöregn då vi bara kan sitta inne i stugan framför öppenspisen i uterummet och dricka varm choklad och läsa eller spela kort och somna på soffan där ute. Och då ska jag även tala om att jag är livrädd för åskan. Men regnar det och åskar så kan inte Robert ta sig iväg och ingen ta sig över till oss och vi får en hel mysdag bara vi två. 
 
* Gå på någon marknad. Det hör som sommaren till. Egentligen är det kanske inte så kul att gå och trängas med en massa folk och oftast brukar jag inte handla något heller. Men det är bara kul att gå runt och titta och få lite variation någon gång.
 
* Åka till Stockholm! 
 
* Bada, sola, fiska, grilla, åka båt, läsa mycket, äta jordgubbar och allt annat som hör sommaren till. 
 
Eftersom jag nu har skrivit allt som jag VILL göra i sommar så bjuder jag även på en kort lista om sådant som jag inte vill göra.
 
* Plocka fästingar. Vi här uppe i Norrland är inte vana med fästingar, eller i alla fall inte jag. Nova har aldrig haft någon men Torgny fick sin första förra året. Det var den tredje fästingen jag sett i mitt liv och den andra som togs bort från våra hundar eftersom Charlie fick en när vi hade honom, men den slapp jag ta bort själv.
 
* Ha en sommar som bara är fylld med regn och rusk. Men har hört att det ska bli varmt i år också.
 
* Göra tråkiga saker så att dagen/dagarna bara känns bortkastade.
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0