Valborg och 1a maj

Igår så for vi som sagt till Holmsund men kvällen blev inte så intressant. Robert hade ju gjort illa sig och lade sig för att vila när vi kom fram, det slutade med att han somnade och sov hela kvällen och natten medan Erik och Mats spelade kort och jag läste en bok tills dess att Mats gick hem och vi gick och lade oss och sov.
 
Vaknade idag till världens skitväder, Robert överlycklig för att ögat inte alls gjorde ont längre och för att han och Erik skulle ut och fiska. Jag vägrade följa med och satt istället och filade på min pjäs som jag ska skriva, läste lite och tittade på tv.
När de kom tillbaka hade Robert bestämt att det var dags att åka hem men på vägen skulle vi svänga av i Täfteå och fiska och så blev det. I vanlig ordning så fiskade han och jag satt och läste och pluggade i bilen nästan hela tiden. Men var också ute och tog lite kort med Roberts telefon på honom, omgivningen och såklart hundarna som sprang runt i 180 tills dess att det kom folk, då fick de vara i bilen.
 
Efter fisketuren blev det en sväng på Biltema och MM innan vi for hem. Vi städade undan lite i lägenheten medan Robert väntade på en kompis och nu for de tillsammans till våran andra kompis för att hälsa på och dricka öl. Själv har jag suttit och klurat på en novell men har bara haft Torgnys födelse i skallen hela dagen, vilket jag skrev om för en stund sedan. Att jag ens ids tänka på det där fortfarande då det bara gör mig upprörd men så är det.
 
Nu ska jag ge upp studierna för idag och se om det blir att läsa eller titta på tv och får väl se om jag orkar hålla mig vaken tills dess att Robert kommer hem igen.
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0