Idag har det varit och är en bra dag!

Idag har varit en bra dag, och inte är den helt slut än heller. 
Dagen började med att jag vaknade till strålande sol, helt underbart efter de två senaste gråa och tråkiga dagarna. 
Far till mamma för att ha examination, kommer på 15 minuter innan att mitt leg är hemma men blir inte ens stressad över det utan cyklar bara hem och hämtar det utan att känna någon panik. Inte ens när det krångalde från början på examinationen kände jag panik. Och för första gången någonsin kände jag mig inte ens orolig där jag satt. Nu skulle jag ju inte svara på frågor heller utan bara prata om det jag gjort och jag är faktiskt stolt över det jag skickat in. Jag har gjort mitt bästa till 110% och det visade sig även på slutbetyget för kursen. Ett A på hela kursen och är superstolt över mig själv just nu!
 
Sedan så har Robert idag fått ett bättre lån på våran bil. Räntan ligger nu på hälften så mycket som tidigare, jag vet det låter skittråkigt men det kommer göra stor skillnad för oss så det var bara det jag ville komma fram till.
 
Det känns fortfarande surt med allt som hände igår och att vi måste flytta, jag älskar våran lägenhet för den passar mig så bra även om den har en del brister som aldrig blir åtgärdade. Men jag har så många minnen och så mycket som jag har gjort personligt här och är inte redo än att lämna allt bakom mig. 
Men nu har vi börjat kolla på hus också till uthyrning. Hittar man ett i rätt prisklass, för det finns många med dyr hyra, och rätt läge så kanske det blir att hyra hus istället! Det hade varit drömmen för mig eller för oss båda och våra hundar. Katterna får fortsätta vara innekatter även om vi hyr hus. Kalla mig djurplågare eller vad ni vill men jag älskar de för mycket för att se de bli påkörda. Har under min uppväxt fått se med egna ögon hur en av våra finaste katter blev påkörd och senast förra året hittades min systers katt påkörd. 
Har även hört om katter som blir skjutna om de går in på fel tomt. Nä usch och fy. Jag klandrar inte er som har utekatter för det tycker jag bara är bra, samtidigt som jag har för mycket känslor för mina håriga små "barn" att jag aldrig skulle klara av om de dog p.g.a. ett beslut jag tagit.
De får vara ute på somrarna i stugan istället, för på ön finns inga bilar. Dessutom har de det jättebra redan nu och bor man i hus får de mer att springa på och kommer få ett större klösträd. Så dåligt mår de inte.
 
Men nu lämnar jag den diskussionen. Just nu väntar jag på Daniel för att han ska få hjälpa mig med en liten sak och sedan ska vi handla fika. Pappa blev så glad över mitt betyg att han gav mig pengar till fika, han är så gullig min pappa. 

Fick även ett Rayman 3 spel på posten idag, visste inte ens att jag vunnit det på tradera. 5kr fick jag det för så får se om jag hinner spela ikväll.

 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0