Härlig söndag

Igår var mina planer på att ta tag i tvätten som var kvar men så blev det inte. Tog istället med mig hundarna och gick hem till mamma, lämnade Nova där och tog med syrrans valp Kiro och Torgny på en promenad ner till älven tillsammans med Daniel.

Vi gick ner för sandkammen och eftersom jag tycker att det är lite läskigt att gå ner så gjorde jag det lååångsamt, hann bara ner innan Kiro (som rusat ut i vattnet efter att ha insett att Torgny inte skulle komma upp därifrån för att leka med honom) rusade upp hela vägen och i ren protest satte sig och vägrade komma ner igen innan han sprang iväg mot strandpromenaden. Daniel sprang upp genom skogen igen och jag upp för sandkammen (mycket dumt gjort om man har bråttom och dessutom var jag helt slut i benen när jag kom upp!). 
Kiro kom sedan tillbaka efter att vi ropat några gånger och sedan fick han gå i koppel, vilket han också blev sur över. Så vi tog bara en kort promenad längst med strandpromenaden innan vi gick tillbaka hemåt igen.

Blev bjuden på mat hos mamma med övriga familjen (eller i alla fall en del av den) och efteråt blev det att gå ut och kasta boll med Nova, spela nå tennislikande i megaformat som Sandra & Mattias köpt med Daniel (men detta fick vi sluta med efter att Kiro bitit hål i bollen man hade till) och umgås med alla andra som valde att vara ute med oss.

Hade jätteont på höger sida sedan när jag kom in, började känna av det redan innan jag gick ut men tänkte att det kanske bara var magknip efter maten. Blev inte bättre förrän några timmar senare när jag fått kommit hem och lagt mig i sängen. Jag vet fortfarande inte vad det var eller varför jag fick det. Mamma blev orolig men det kändes inte som att det var något att oroa sig för och idag mår jag som vanligt så det var nog inget som var allt för hemskt.
Hade trots detta en härlig söndag med underbart väder och det väckte förhoppningar om en sommar i år också ;)
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0