Veckan som var

Skriver lite om veckan som var eftersom jag inte skrev någonting på hela veckan.
 
Måndag: Robert var hemma från jobbet för att fara på vårdcentralen och trots att han ringde precis när de öppnade så fick han inte telefontid förrän mitt på dagen och tid för läkarbesök sent på eftermiddagen. Han fick veta att det blivit inflammation i tummen och helst av allt skulle de vilja sprätta upp såret och rengöra det och sy igen men det vägrade Robert eftersom det skulle förlänga hans sjukskrivning ytterligare.
Själv så läste jag hela dagen eftersom jag var försenad med mitt sista uppdrag. Så läste ut min bok, som inte alls var rolig att sträckläsa men mer om det i min andra blogg, och sedan höll jag på med uppdraget halva natten. Skrev, lyssnade på en radiopjäs på 90 minuter, läste en novell som inte alls var bra att läsa mitt i natten men lyckades till slut få ihop svar som jag kunde vara nöjd med.
 
Tisdag: Var in till NUS tillsammans med Robert för att prata med en person där. Passade även på att köpa mer rengöringssaker och förband till Roberts tumme.
Åkte en snabb sväng till Holmsund för att kolla en affär och för att se hur Erik hade det efter midsommar.
 
Onsdag: Ställde väckaren på 12.00 eller nått sådant så sovmorgon för min del men vaknade ändå ett bra tag innan dess. Hade sedan examination klockan 14.00 och var inte ett dugg nervös och kom ihåg mitt leg den här gången, trots att jag inte behövde visa det eftersom det var samma lärare som i förra kursen.
Fick veta senare under dagen att jag fått ett B på sista uppdraget och ett B på hela kursen. Har kämpat otroligt hårt i den här kursen och trodde aldrig att jag skulle få bättre än D eftersom betygskriterierna var svårare än vad jag tänkt mig. Så är superstolt över ett B :)
 
 
 
Senare på eftermiddagen åkte vi till en camping utanför Trehörningsjö för att komma bort. Ingen av oss var speciellt sugna på att vara hemma. Synd bara att det spöregnade hela kvällen och natten.
 
Torsdag: Åkte till Trehörningssjö för att gå på affärer. Eftersom det bara fanns två stycken så gick det undan. Blev enormt sugen på att köpa en prydnadsräv man har utomhus, som en trädgårdstomte fast en räv. Men nästan 500kr för något som jag bara kommer ha i stugan och knappt se kändes inte värt det.
Det blev sedan lite fiske på eftermiddagen och Robert lyckades få en öring på 2.8kg :)
 
 
Fredag: Robert åkte in till Bjurholm när han vaknade för att hämta Johan. Själv stannade jag kvar i husvagnen och kollade på film och mös med hundarna. När Robert och Johan kom var de snabba ut för att fiska, är glad att jag valde att inte följa med eftersom det blev skitväder med spöregn. Då mår man ganska gott i husvagnen.
 
Lördag: Fiske för killarna direkt då de vaknade, jag slappade i husvagnen ännu en dag. Fiska kan jag göra tillsammans med Robert nästan när jag vill så lät bröderna vara ifred. 
Vi åt sedan middag tillsammans alla tre innan de for ut på sin nästa tur. Men blev inte så nöjd på dem på kvällen då jag (paranoid som jag är) först intalade mig själv att det hänt nått då en helikopter cirkulerat runt i 25-30 minuter runt sjön. Och när jag sitter där och har skrämt upp mig själv  till max så får jag ett snap av Johan att Robert har drunknat. Inte kunde jag ringa heller så fick skicka till mamma på Facebook så att hon kunde ringa o.s.v. Var inte ett dugg glad på någon utav dem. Sådant skämtar man inte om...
 
Söndag: Otrolig värme i husvagnen på morgonen, 35 grader i den och ännu varmare i förtältet. Gick ut och kastade lite boll med hundarna i sjön så de fick svalka av sig, själv doppade jag skallen och fötterna. 
Städade sedan ihop inne i husvagnen i väntan på killarna som var ute och fiskade och for redan innan jag vaknat.
Åkte hem på eftermiddagen någon gång och blev en efterlängtad pizza till middag, vet inte hur länge jag varit sugen på pizza. Något annat som var efterlängtat var en dusch!!! Är ju det bästa som finns ibland.
Blev även ett kort besök hos mamma på kvällen för att skriva ut lite papper.
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0