Vänjaurträsk

Torsdag-söndag så var vi ute med husvagnen i Vänjaurträsk, men vi började redan i onsdags med att köra dit båten. Tänkte skriva lite kort om dessa dagar.
 
Torsdag: Började dagen med att städa lägenheten och packa det sista som vi skulle ha med oss samt handla sista maten. Sedan när Robert kom hem 16.00 var det bara att packa bilen och fara för att hämta Kåre.
Efter att ha plockat upp honom for vi till Storarmsjö och packade in det mesta i husvagnen, kopplade på den och for till Vänjaurträsk. Blev inte så mycket gjort när vi kom dit. Grabbarna lekte med fiskegrejerna och jag tog det bara lugnt.
 
Foto: Kåre

 
 
Fredag: Skit väder med spöregn men det hindrade inte de fisketokiga från att fiska. Själv stannade jag kvar i husvagnen och tittade på film.
När de kom tillbaka blev det kött och ris till middag och vädret var mycket bättre så passade och tog lite bilder. Är enormt sugen på att köpa en kamera nu så att jag slipper fota med telefonen och dessutom få lite klarare bilder.
 
 
 
 
Lördag: Kom tre stycken till med sina trollingbåtar och våran båt blev den minsta utav dem alla. Vi åkte ut mitt på dagen någon gång och fiskade. Var jättefint när vi for men sedan började det blåsa en aning. Jag fördrev tiden med att läsa, lösa korsord, plugga och sova i båten medan de andra fiskade.
Efter några timmar åkte vi in till land för middagsbreak, jag bestämde mig däremot för att stanna kvar när de for ut på sin andra sväng. De kom tillbaka några timmar senare för att grilla lite korv och sedan ut en tredje och sista gång för dagen/natten.
 
 
 
Söndag: Vaknade av att det regnade som bara den, tycker synd om de som sov i tält och hade 1dm vatten inne i tältet på morgonen. Själv tyckte jag att det var nog jobbigt att bara gå ut och pinka i regnet, blev dyngsur av bara det.
När vi vaknat till och regnet lugnat ner sig packade vi ihop våra saker och for och lämnade huvagnen i Storarmsjö. 
Sedan for vi tillbaka och hämtade båten, var lite jobbigt för svaga mig och Robert att själva slita upp båten på släpvagnen men det gick tillslut. Efter det for vi tillbaka till husvagnen och hämtade lite grejer innan vi for hemåt. 
Väl hemma lämnade vi bara hundarna, jag bytte om och tvärpackade upp lite mat innan vi åkte till Umeå för att fara och handla lite småsaker på Biltema och äta på Balder.
Blev ingen rast och ro när vi sedan kom hem igen för då var det bara för mig att städa trappen och tvättstugan och för Robert att fara på jobbet och ha nedsänkning och efter det for han återigen till stan men den här gången för att hämta en båtvagn. Det känns som att det var något som vi behövde investera i då det är både jobbigt att hela tiden låna släp samt att dra upp båten för hand är inte alltid det lättaste och är man själv är det näst intill omöjligt!

Det var i alla fall en händelserik helg med 10 öringar totalt, dock så fick Robert bara en.
Låter som att Robert ska med sitt "FiskeCrew" även i helgen och fiska men då någon annanstans. Får se hur jag gör om jag stannar hemma eller följer med, allt beror på vädret. Så länge jag inte är lika besatt som Robert så kommer jag inte att sitta i en båt hela dagen i spöregn eller kraftig blåst!
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0