Midsommar 2015

En vecka har gått sedan midsommar så kanske lite sen uppdatering men det tar tid att vila upp sig efter denna högtid, dessutom så har veckan varit fyllt av så mycket annat så har inte riktigt haft tid att skriva om det heller. Men nu har jag det.
 
Vi åkte ut lite tidigare, redan på måndagen var vi där. Det var skönt att jag och Robert fick lite egentid och kunde ta det lugnt med att göra det lilla som var kvar på ön. Jag köpte blommor som jag planterade på framsidan och baksidan, hörde att några hade dött redan men på midsommar stod de där och det var det som var tanken. Köpte även en uggla, och som jag har letat efter en uggla. Vet inte varför jag fick dille på ugglor helt plötsligt, kanske för att de är ÖVERALLT! Hittade tillslut en i Bjurholm som fick duga som dekoration på trappan framför stugan.

Vi började firandet redan på onsdag kväll, eller de andra började fira medan jag satt och pluggade. 
På torsdagen åkte vi mot Holmsund för att hämta Erik och Mats. Robert fick fara själv sista biten för att hämta dem medan jag letade febrilt efter en ny foundation på H&M (blev tre olika sorter!) bara för att de tagit bort den jag har använt i snart 10år!!! Efter det blev det att shoppa loss på ICA Maxi, inte kul när man inte hittar ett skvatt och speciellt inte när man har bråttom och måste springa runt i en gigantisk affär med en vagn som ville styra åt fel håll...!
 
Det blev en rätt okej midsommar tillslut, synd bara att det var så fruktansvärt kallt och att det blev lite drama. Men det är väl sådant man får räkna med när man är flera stycken och när största delen av de som är där dricker. Själv var jag nykter.
Hur som helst så är jag glad att jag kan fira midsommar och andra högtider med så många underbara, fantastiska och roliga människor runt omkring mig. Vad livet hade varit tråkigt utan vänner och familj!
 
Här kommer lite bilder. Upptäckte nu att det inte blev några bilder på hundarna men massor på Findus...Men blev väldigt lite bilder överlag tycker jag, mest troligt för att min telefon konstant var utan ström så fort det hände något intressant.
 
Mina blommor och andra dekorationer
 
Findus mådde som en gud i stugan trots att han inte alls var peppad på vägen dit...
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0