Förra helgen

Eftersom jag just nu befinner mig i stugan så har det varit lite svårt att skriva. Däremot var min lillebror snäll att låna ut sin dator till mig så att jag kan plugga. På söndag ska det sista uppdraget skickas in och på onsdag nästa vecka har jag examination. Så måndagen kommer att vara en lugn och bekymmerslös dag. Men nog om kommande dagar för nu hade jag tänkt skriva lite om helgen som var.
 
FREDAG

Börjar dagen med att äta lunch med Robert och efter det så följs jag och mamma på Second hand för att kolla lite. Mamma hittade lite småsaker och en ny jacka och jag köpte lite böcker men mer om det i in andra blogg, meyouweus.blogg.se/laser
Efter second hand var vi till fiket och fikade,  kände att jag ville bjuda igen till mamma som bjudit både mig och Robert på mat flera gånger de senaste månaderna. Vi fikade och surrade och gick sedan hem till mammas väninna för att hämta blomskott och lite andra smågrejer.
 
 
 
Var egentligen tänkt att jag skulle följa med Robert till stugan på fredagen men hade ingen ork eller lust till det, mådde väl inte helt hundra heller så bestämde mig för att stanna hemma.
 
Under kvällen blev det jättevarmt ute så bestämde mig för att ta med Torgny på en promenad ner till älven och kanske träna lite hundmöte men inte en endaste människa med hund på hela strandpromenaden! Klockan var ändå bara 21.00 men ingen ute! Den enda vi såg på hela promenaden var en fiskare men annars var det öde. Inte mig emot egentligen eftersom jag då kunde släppa lös Torgny och fota lite.
 
Vi gick även en sväng förbi mamma på vägen hem och stannade där någon timma och precis när jag stack näsan utanför dörren öppnade sig himlen och det började på att spöregna. Man kunde inte tro att regn var på väg eftersom det var så soligt och varmt. Så blev lite blöt där jag gick utan jacka.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
LÖRDAG
 
Hade planerat att städa hela dagen och skrev till och med en lista på allt som skulle göras men så blev det inte. Istället fick jag kasta ihop lite saker och tvärduscha innan jag mötte upp Robert på ICA. Vi handlade lite mat och blommor och for sedan vidare mot Agnäs för att gå på gårdsloppis. Var ute efter en uggla men hitta ingen så istället fick det bli en stor nallebjörn till stugan. Känns som vi börjat samla på sådana nu men en hemma, en i stugan och en i husvagnen får räcka om vi själva ska få plats.
Sedan for vi till stugan och planterade blommor och såklart lyckas min klantiga sambo med att kapa sig i fingret med en gersåg...ja spiknykter. Men är nått fel på den så skyddet åker inte ner som det ska. Är bara glad att han klarade fingret. Vi åkte inte in förrän dagen efter då Robert tyckte att det såg bra ut men läkaren vi träffade på söndagen tyckte ändå att det var synd att vi inte kom in dagen innan så att han fick sy.

Blev i alla fall lite fiske på kvällen, dock inte lika intensivt kanske som Robert är van vid på grund av hans skada. Men det var en fin kväll att vara ute på sjön. Däremot var det inte så varmt väder, 3 grader + så vinteroverallen var på.
 
 
 
SÖNDAG
Jag snabbstädade och sedan åkte vi till Umeå för att fara på vårdcentralen för att kolla upp Roberts tumme. Han fick omläggning och jag fick beröm för mitt bra arbete med att lägga om det under lördagen.
Sedan fick han även en stelkrampsspruta, vilket tog emot mycket för honom som är så nålrädd. Dessutom fick han antibiotika för tio dagar framåt.
Efter detta var det bara att försöka få i sig nån mat då vi var hungriga som vargar och sedan for vi hem. Jag städade trappen, tvättade och plockade undan hemma. Var helt slut när jag gick och lade mig sedan och inte så konstigt efter en sådan händelserik helg som jag själv hade räknat med skulle bli ganska lugn...
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0