Ärenden

Då har jag gjort lite ärenden. Har dragit ut på det hela dagen känns det som men har under vissa stunder på dagarna noll lust, ork eller energi till att göra någonting och att masa sig ut då känns otroligt jobbigt. Jag vet inte varför jag känner så här till och från, eller har mina aningar om vad det kan vara men inget som jag orkar spekulera ytterligare i just nu.
 
Men nu är det gjort i alla fall.
Var först på biblioteket och lånade två av böckerna som fanns på boklistan till litteraturkursen. Någon av dem ska läsas innan den 11 juni och tragiskt nog är det den som jag tycker verkar tråkigast som är skriven för vuxna, den andra måste vara ungdomsversionen. Får se vilken jag väljer eller om jag läser båda. Vill ju även läsa klart den jag läser nu men över 200 sidor kvar i minimal text...
Efter att ha hittat böckerna och skulle låna de i lånedisken så fick jag en pinkod och så visade hon som jobbade mig hur man själv kunde låna böckerna med hjälp av en dator. Tydligen så ska det bara vara att dra lånekortet, logga in med pinkoden, lägga böckerna på bordet och sedan finns de där och då är det bara att skriva ut kvittot. Låter som att jag är helt facinerad men det känns kul med något nytt även om det kan vara ganska trevligt att låna i lånedisken också och få tips och råd av de som står där och scannar in böckerna.
 
Efter biblioteket var jag på apoteket och hämtade ut nästa omgång av mina hormontabletter, nu blir det dubbeldos men får hoppas att jag slipper dubbla biverkningar. Är redan zombie 24/7.
Och sedan en snabb sväng på Konsum för att handla dricka och mjölk. Träffade min underbara svägerska Therese på vägen in och småpratade lite med henne. 
 
Så nu sitter jag återigen hemma. Svettas som en tok trots att det börjat blåsa ute så är det ändå varmare än vad man tror och skinnjacka var inte så smart val...
Nä ta och laga lite middag så att vi kan äta lite snabbt när Robert kommer hem för sedan blir det en sväng till mamma och lämna lite saker och umgås med den här tjejen en stund ;)
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0