Vecka 17: Rosa

Jag gillar rosa. Jag har alltid gillat rosa. Till och med min blogg är rosa. Men tro vad man vill, mitt hem innehåller faktiskt väldigt lite rosa.
 
Redan när jag var liten så älskade jag färgen rosa. Jag var riktigt "tjejig" (fast i dagens samhälle där precis allt är könsneutralt så är det kanske fel att kalla just rosa för tjejigt).
Allt jag ägde var visserligen inte rosa, hade väl saker i regnbågens alla färger. Men rosa var den finaste färgen enligt mig. 
Jag gillar fortfarande rosa, det är en färg som man lätt kan kombinera med andra färger, en färg som, enligt mig påminner om romantik vilket även speglar min personlighet och det är även en färg som får mig att tänka på Girl-power (japp nu var jag inne på det där "förbjudna" igen om att rosa bara associerar till tjejer).
 
Har i alla fall gått runt idag och fotat lite av det i våran lägenhet som man kan hitta som är rosa. Har även ett par ljusrosa skor som jag tänkte fota men de är inte fina längre, inte på långa vägar, så struntade i det.
Måste även tillägga att om jag hade haft Robert hemma så hade jag även tagit en bild på min telefon eftersom även den är rosa. ;)
 
Så varsågod: Ett rosa collage på saker från mitt hem.
En rosa leksaksgris tillhörande mina hundar. Ett neonrosa nagellack från MM. Några rosa böcker från min 
bokhylla. En grön/rosa magnet på kylskåpet. Ett rosa block. Ett örngott i några rosa nyanser. En rosa dammvippa. En rosa nalle jag fick på min ettårsdag. Ett rosa doftljus. En rosa plastblomma (som Robert hatar). En rosa glasburk där jag förvarar lösviktste. Och slutligen en rosa hudlotion från Victorias Secret som jag fick i julklapp.
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0