Vecka 14: April

Igår gick vi in i April och det var länge sedan som några månader har gått så fort som dessa tre senaste månader har. 
Igår så for vi och hämtade en hundvalp hos mamma och for iväg med den till svärmor och svärfar, Mariette och Roger, och sa att det var våran och att vi nu skulle ha tre stycken. Men chocken de sedan fick när vi berättade att den var till dem var obeskrivlig. 
De fick ta bort deras hund i somras och vi, tillsammans med Roberts syskon och respektive, tyckte att det nu var dags för dem att skaffa en ny hund eftersom vi sett hur mycket de velat ha en. Och nu har de sin lilla Wilma som de nästan direkt bestämde att hon skulle heta.
 
 
Övriga händelser den här månaden är att jag nu har börjat en ny kurs eftersom jag gjort klart historia 1b och nu är det skrivande som gäller. Dock har jag inte fått boken ännu eftersom CDON var otroligt sega och kommer hamna lite efter i början. Det känns surt men det är sånt man får ta när allt inte funkar som det ska.
 
Robert började även första dagen på jobbet igår efter 6 månaders sjukskrivning. Det kändes väl sådär för han. Jobbigt när man vant sig att vara hemma men samtidigt skönt att komma in i rutinerna igen.
Han fick i alla fall en mjukstart eftersom han bara jobbar 1.5 dag denna vecka.
 
Den 9e denna månad fyller min lillebror 19år så ska väl fara dit och fira honom och så är det väl sagt att pappa också ska komma hit någon dag där runtomkring.
 
 


Sedan får vi inte glömma att det är påsk nu också och jag hoppas att våran påskhelg kommer att bli lyckad. Och när jag ändå är inne på påskhelgen så kom jag på att jag har massor att göra innan Robert slutar klockan 11.00 så ska fortsätta med det.
 
 
Vi får se vad resten av månaden har att bjuda på men hoppas i alla fall att den får vara fylld med solsken och glädje. Så mycket sol och töande på tisdag och framåt för nu vill jag ha vår!
 
 
 



 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0