Svårt att bestämma mig

När jag får min första lön så är planerna som så att jag ska köpa utemöbler till våran paviljong som vi köpte förra året. Vet ungefär hur jag vill göra det och nu står det mellan två olika möbelgrupper, båda från ÖoB och båda till samma pris. 
Men har så svårt att bestämma mig för vilken jag vill ha och det finns för och nackdelar med båda...
 
 
Fördelar: Stort bord och det är smidigt om man tillexempel vill fika där eller spela kort. 

Nackdelar: Man måste köpa till dynor till stolarna om man vill sitta en aning skönare. 
 
 
Fördelar: Det jag tycker är finast, dynor följer med och man får dessutom en smart förvaring under bordet. Mysigt att sitta vid om man ska läsa eller bara sitta och prata.

Nackdelar: Inte så mat- och kortvänligt kanske.
 
Just nu lutar det faktist mest åt möbelgruppen med soffan och fåtöljerna. Men Robert är fortfarande mer inne på den andra. Vi har varit och kollat på dem båda i söndags men vilket det blir återstår väl att se när man står där med pengar i hand. Någon av dem kommer de definitivt att bli. Sedan så ska Robert tydligen smacka upp partytältet bakom stugan också och då har vi ett bord, bänk och två stolar där där man kan sitta och äta och spela kort om vädret tillåter. Och skulle det spöregna så vill man nog inte sitta i paviljongen heller utan då är man nog hellre inne och gör dessa saker och även inne har vi ju plats att äta och spela kort.
 
Förutom att handla möbler så ska jag även köpa lite andra saker på ÖoB som jag har spanat in (de hade mycket fint i år) och det är dessa som det känns i dagsläget.
 
Först så såg jag dessa ljuslyktor som skulle passa perfekt på bordet i paviljongen med vita alt. grå ljus i :)
 
Sedan hittade jag en planteringsstege som jag inte hade tänkt använda till plantering utan även den vill jag ha i paviljongen och lägga filtar på så att man har filtar när man sitter där inne om det skulle bli kallt. Dock så vet jag inte om det bli denna eftersom jag är osäker på om den kan stå inne i paviljongen eller inte. Annars får det bli något annat.
Sedan så behöver jag bara köpa filtar och vilka det blir återstår även det att se. Möblerna är i alla fall prio 1 och det känns så kul att äntligen kunna köpa något nytt och fint till stugan som jag själv har tjänat ihop pengar till, vilket bara gör mig mer peppad på att jobba!
 
(Alla bilderna i detta inlägg kommer från ÖoBs hemsida!)
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0