Hela förra veckan

Måndag:
Första dagen med inskolning. Gick rätt så bra men kände mig verkligen ur form med allt som hade med vårdyrket att göra. Är så mycket småsaker som man ska kunna som jag hade glömt bort. Tillexempel hur man sätter på ett sele när man använder lyft och så där. Sedan så är ju alla olika även de äldre så mycket man måste lära sig om personerna också.
 
Tisdag och onsdag: 
Inskolning dag två och tre, kommer knappt ihåg vilken dag som var vilken så de får vara en enda dag ;P
Däremot så var det i onsdags som jag fick veta att jag kunde få jobb till 10 augusti om jag ville och det tackade jag ju inte nej till. 

Torsdag: 
Var ute med reklamvagnen för sista gången, var faktiskt en riktigt bra dag med strålande sol och träffade många trevliga människor. Skriver om torsdagen senare på ett eget inlägg om det.
Sedan på kvällen så var vi ute och fiskade, eller Robert, Sören och Johan fiskade medan jag försökte få upp eld (funkade tillslut med lite hjälp), lyssnade på musik och kastade pinnar till Nova.
Sedan när vi skulle hem så startade inte bilen...men vi tog oss iväg efter ett tag tack vare lite hjälp från Roberts fina mamma.
Kollade även på båten som Robert köpt, en 8m träbåt som vi nu har sålt och fick gå plus på. 

Fredag: 
Jobb första dagen och jag som började först fick ta rapport. Visade sig att jag visste vem det var som jobbat natt. 
Var lite nervöst att jobba mycket självständigt men jag tycker att det gick bra så får hoppas att de andra också är nöjda.
Sedan när jag skulle hem så går jag dit bussen ska stanna, träffar en kille där som undrar om jag också ska mot Vännäs och om det var kvar över som bussen skulle komma. Jo svarade jag. Så vi väntade och väntade men ingen buss kom. Sedan ser vi en buss komma och går över på andra sidan där den ska stanna (vi stod på fel sida eftersom det regnade ute och då kändes det bättre att stå i en busskur än under öppen himmel).
Men då står det Ej i trafik på den bussen, så vi går tillbaka igen.
Sedan kommer en buss från fel håll, från Vännäs men det står mot Vännäs resecentrum så vi kliver på. När jag säger till chauffören att jag ska till Vännäs så ser han lite fundersam ut och säger till sist att han ska ju till Umeå. Berättar för honom att det står Vännäs och han säger då att han måste glömt att ändra.
Han säger att det kanske var bussen som ej var i trafik som var den vi skulle åka men tycker det låter konstigt att de bara struntar i att ta upp oss om det står i tabellen att de ska stanna där.
Hur som så fortsatte vi vänta ett tag till och tillslut så kom bussen. Frös som en tok och gjorde det hela kvällen. 

Somnade efter maten tillsammans med Robert. Fick sedan väcka honom så att han kunde plugga ett tag på teoriprovet.

Lördag:
Åker till stan på morgonen eftersom Robert har teoriprov, gick inte hela vägen fram för han men han var nära. Nästa försök blir senare i veckan och kommer att hålla tummar och tår för min sötis!
Efter vistelsen i stan med teoriprov och lite shopping + inlämning av tvn som lagt av så for vi hem. Robert stannade dock inte hemma utan han for till stugan.
Jag däremot tänkte gå till mamma efter lite lunch och vila, fick besök just innan jag skulle gå så satt och surrade med han ett tag innan jag gick.
Gick till mamma och träffade min storebror Göran från Stockholm som varit uppe i några dagar. Åt middag där och sedan gick jag hem i lagom tid till att Eurovision skulle börja.

Söndag: 
Hade min lata morgon som jag skrev om igår. Tittade på filmen Dear John och sedan gjorde jag mig i ordning och gick och mötte mamma på ICA. Handlade födelsedagspresenter till min bror och sedan gick jag dit och åt smörgåstårta och var där ett tag. 
Efter det blev det pizza för mig, Robert och Daniel innan det var dags att gå hem till mamma och förbereda sig för examinationen som blev ett stort stressmoment från början. Började med att vi inte fick igång Daniels dator och innan allt var inkopplat på mammas dator så inser jag att jag glömt min legitimation hemma som man måste ha för att få göra provet. Cyklar hem och hämtar det på mammas cykel som känns som att man har ettans växel i hela tiden på när man cyklar (hon har inga växlar). Så man fick trampa som en tok.
Var helt slut när jag kom tillbaka 5 minuter innan provet. Var även helt nollställd under de två första frågorna jag fick innan det släppte och gick bättre. 
Fick ett C på hela kursen som jag hade satsat på så jag är nöjd.

 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0