Grattis Torgny ♥

Idag blir min lilla räv 3 år gammal. Kan inte fatta att det nu är tre år sedan den värsta/bästa natten i mitt liv. Har aldrig växlat så mycket i humör som den dagen. Gick från att vara förväntansfull-glad-orolig-ledsen-förkrossad-lättat-glad igen på bara några timmar. 
Det som hände när Nova skulle föda var att ena valpen fastnade så hon kunde inte krysta fram den. Vi åkte till veterinären för att få hjälp och efter en röntgen så såg de att ena valpen satt fast. Till mig sa veterinären kejsarsnitt och till Robert i väntrummet sa han att det finns inget ni kan göra förutom kejsarsnitt eller avlivning av eran hund. Och eftersom jag ser på er att ni inte kommer att ha råd så är det lika bra att ni tar bort hunden och valparna på en gång! Sedan så var det tydligen bråttom också enligt honom.

Jag kom ut och var glad att det skulle lösas och möter en Robert som säger att vi ska avliva henne! Blev så förkrossad och visste inte vad jag skulle göra. Kejsarsnittet skulle gå på 20.000 kr, pengar som vi omöjligt kunde ha eftersom vi såg så fattiga ut enligt veterinären.
Fixade i alla fall att jag skulle få låna dessa pengar av en bekant till oss och gick till veterinären och skrek nästan ut det till honom.
Då kläcker han ur sig att ja men så bråttom är det inte, vi kan ta det imorgon på morgonen istället. Men vi slapp åka tillbaka dit eftersom valparna föddes av sig själv med lite hjälp av min mamma som såg när den första var på väg ut och lyckades vända till den någon cm och sedan gick allt bara bra.
Däremot så dog en liten valp som föddes med gomspalt och inte kunde äta, inte ens vid handmatning. Nova ville inte ens vara med valpen och krafsade bara filtar över den, så den levde inte så länge. ♥
 
Men är glad att det gick bra tillslut och att jag fick min underbara söta lilla Togge! ♥

 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0