Första sanningen

....jag är mörkrädd!
 

Japp jag är mörkrädd och har varit det så länge som jag kan minnas. Men det har alltid varit till och från. Vissa gånger har jag tyckt att det har varit jättemysigt att vara utte och gå på kvällen när det är mörkt, tyst och lugnt medan det har varit lite panikartat andra gånger. Att vara ute och vandra på ön på natten är inte alltid så kul.
 
Hörde av mamma att hon också var mörkrädd när hon var yngre. När hon skulle gå från sin släktings stuga till deras stuga sent på kvällen så sprang hon allt vad hon kunde och tuppade sedan av när hon kom innanför dörren. Men förstår henne, den vägen med skog på båda sidorna av vägen och nästan inga lampor är inte alls trevlig.
Mammas rädsla för mörkret har i alla fall försvunnit idag så får väl hoppas att även jag slipper det i framtiden ;)
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0