Snart klar!

Nu var sista uppdraget på sista kursen inskickad! Nu väntas det bara en examination på fredag och sedan så är jag helt klar! Med kursen, och med gymnasiebetyget!
Det känns så skönt att ha det bortgjort! Och även om många i min närhet anser att det är helt onödigt så länge det bara handlar om ett gymnaisebetyg och inte mer så var detta ett av mina personliga mål. Ett mål som jag nu så gott som har klarat av. 
 
Ja, jag kanske inte har tagit studenten på ett traditionellt vis bara för att mitt liv inte fungerade som jag ville då, och på många sätt är det så än idag, men jag har lyckats med studierna ändå. Och jag kräver faktiskt inte att någon annan ska vara stolt över mig så länge jag är det själv. 
(Trots att jag känner att många suckar eller rent av skrattar åt mig med tanken om att det "bara är ett gymnasiebetyg", "kom tillbaka när du har någon större examen på universitetet istället!")
 
Vad framtiden sedan har att erbjuda återstår att se. Jag gillar att studera och lära mig nya saker men det har varit tufft utan stöd från CSN vilket på så vis har avskräckt mig från att fortsätta studera och få en bättre utbildning utifrån det jag har läst nu.
Sedan så har det varit svårt att få ihop familjelivet, fritiden och vardagen med studierna också. Mest för att jag anser att vissa inte har tagit mina måsten på större allvar vilket gjort att jag fått förskjuta det som jag ska göra för att ställa upp på andra istället. Det har varit lite synd faktiskt. 
Men nu är det avklarat och trots att jag lagt ner mindre tid än vad jag velat (dagtid i alla fall och ett skäl till att jag nu sitter här efter 00,00 och har gjort så många nätter de senaste månaderna) så har jag ändå klarat av det på något sätt! Det visar egentligen bara att man kan om man vill. 
 
Nu när det är över så ska jag i alla fall fokusera lite mer tid på Casper ett tag och sedan komma igång mer med jobbsökandet. Skulle egentligen gå med i ett nystartat projekt här i kommunen som fokuserar på jobbsökning på ett smartare plan men så blev det inte eftersom jag inte uppfyllde vissa krav för att få vara med. Så får söka mig någon annanstans. 
Läsa böcker är något som jag också ska försöka priorotera, 30 minuter/dag åtminstonde. Detta har jag inte lagt ner så mycket tid på sedan innan min graviditet med Casper. För under graviditeten så var jag supertrött de 12 första veckorna. Efter vecka 12, när man ska börja må bra, så började jag att kräkas som bara den. 
Därefter så kom den där tröttheten tillbaka igen men då också på grund av klådan (hepatosen) som jag hade de 8 sista veckorna på min graviditet som gjorde att jag ständigt såg härjad ut samt inte sov alls! Därför är jag glad att Casper var en pojke som älskade sin sömn redan från start. 
När Casper kom blev det sedan svårt att få till någon tid, även om han sov en del. Men då var det vila själv eller annat som stod på schemat. 
Efter det så kom ångestproblematik som gjorde att jag inte kunde koncentrera mig på det jag läste ändå.
Och nu de senaste månaderna har det varit studier för hela slanten.
Men nästa vecka blir det att läsa mer. Och ja, boknörden i mig längtar redan!!!

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0