En helg hos mamma och Leos lekland

I fredags så åkte vi hem till min mamma och lillebror i Vännäs. Det var något som vi hade planerat i ett par veckor så hade gått och längtat ett tag. när jag bodde i Vännäs träffade jag mamma + syskon och syskonbarn flera gånger i veckan. Nu var det flera månader sedan som jag sov där sist och när vi varit förbi på väg till eller från Umeå så har vi bara stannat ett par minuter. 
Hade jag haft mer pengar, och kunnat ta Casper på bussen, så hade vi nog åkt dit oftare. Iaf en gång varannan månad. 
 
Vi for som sagt på fredagen och direkt då vi kom till Vännäs så skulle Robert klippa sig. De har en jätteduktig frisör där som klipper billigt och dessutom har han drop-in tid. Han säger däremot inte så mycket men vad gör det. En kompis till oss kom även förbi så vi bestämde oss för att fara på pizzerian och äta. Tänk om någon utav pizzeriorna här kunde göra bara hälften så god mat som de gör där.
Blev inte så mycket gjort sedan på kvällen. Lånade brorsans badkar (han bor i lägenheten under mamma) och badade Casper och sedan avslutade jag kvällen med att spela mitt nya monopol med mamma och Daniel. Även en sak jag längtat till att göra eftersom jag fick det i julklapp och Robert har vägrat spela det med mig. 
 
På lördagen for vi en sväng till Umeå och Leos lekland. Men innan blev det ett kortare stopp på Vanservice eftersom vi åkte lite tidigare än syster med familj som skulle möta upp oss där. 
För den som undrar så hade vi inga som helst planer på att köpa en ny bil utan vi mötte upp en som Robert känner som däremot har tänkt göra det. 
Casper tyckte om att gå omkring bland alla bilar, berättade för honom vad de olika märkena hette men det var bara Jeep som fastnade för honom och sedan fick alla bilar heta Jeep. 
väl på Leos så irrade vi först omkring som yra höns. Vi hittade sedan ett bollhav som Casper uppskattade, ett tag i alla fall. 
Då gick vi för att leta lekdelen för mindre barn och när vi hittade det så hittade vi även syster med familj. Efter det så hade Casper fullt upp med att leka med sina kusiner och märks även att han inte är lika blyg längre då han sekunden efteråt kom springande med en annan tjej (ena syskonbarnets kompis så ingen okänd). Vi lekte lite med honom vi också men då jag inte är särskilt förtjust i höjder och inte rutschkanor heller så överlät jag det till de andra barnen. 
Casper log från öra till öra och ropa wiiie när han åkte och att bara se honom så glad är något man kan leva på resten av året.
Han fick också se Leo. Syrrans minsta (Elliot) avbröt sig mitt i en mening medan vi höll på prata och skrek JAAAA och började springa som en galning. Fattade först inte varför tills jag förstod att det måste vara Leo som var där. Även vi hann fram och se honom trots att vi var på andra sidan lokalen. Däremot fick Casper ingen kram av Leo, fast han hade nog velat bli lyft av honom så som han sträckte ut armarna när vi stod där.
Vi for sedan lite tidigare än de andra eftersom vi skulle till Roberts pappa och hälsa på innan vi åkte tillbaka till Vännäs.
Såklart så somnade Casper i bilen på vägen dit, är kanske 10 minuters bilfärd, så fick väcka stackarn. Trodde att han skulle vara ledsen och trött när vi kom in men blev full fart på honom direkt, så mycket att han inte ens somnade på tillbakavägen till mamma.
Robert for sedan till sin syster och hennes sambo på kvällen eftersom de skulle ut med skotrarna igår medan jag stannade kvar och umgicks med alla hos mamma.
 
Igår så började jag dagen tidigare än vanligt, Casper fick för sig att vakna 7.00 (sovmorgon för andra föräldrar, tidigt för mig). 
Men med tanke på att han vaknade så tidigt så somnade han även tidigare än han brukar. Så mamma hann färga mitt hår och jag hennes innan Daniel vaknade och syster med familj kom förbi. 
Ena av hennes barn heter Alma, ett namn som Casper kunnat säga enda sedan i somras då vi var där. Men nu kallar han tre av hennes fyra barn för Alma. Han tycker nog att de andra namnen är lite svåra.
Tanken var sedan att vi skulle åka hem igår eftersmiddag när Robert kom tillbaka men han kom lite senare än planerat eftersom det först tog tid att köra, sedan var han tvungen att lämna släpet med skotrarna hos sin mamma eftersom han ska dit nästa helg och efter det fick han ta en omväg till Vännäs eftersom en lastbil kört av vägen och det skulle dröja flera timmar innan vägen åter skulle öppnas. 
Det + att han var enormt trött gjorde att vi stannade en natt extra. Robert började liks inte förrän 14.00 idag och jag hade visserligen ett möte men det var inte förrän 11.00. Så 10.20 idag var vi hemma.
Är så glad över att pappa kan komma och kolla till hus och katter så att vi kan åka iväg lite då och då och träffa alla människor som vi inte ser lika ofta längre sedan vi flyttade.
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0