4 mars: Bananens dag

Igår var det bananens dag, vilket jag inte hade möjlighet att skriva om då eftersom jag varit hos min mamma i helgen men mer om det i ett annat inlägg.
Jag vet inte riktigt vad jag tycker om bananer. Det är inte så att jag tycker att det är äckligt men det är inte heller alltid som jag gillar att äta dem. Sedan har jag svårt att förstå mig på de som gillar när bananerna börjar bli bruna eller nästan övermogna. Själv tycker jag bara att de blir slemmiga och det gör mig lite äcklad.
Satt i alla fall och tänkte på vad det finns man kan göra med dem egentligen, förutom att äta dem som de är, och började sedan tänka på hur mycket annat det finns med banansmak (som inte nödvändigtvis behöver innehålla banan mer än att det smakar som det). Tänkte därför att jag ska göra en + & - lista över saker med banan/som smakar banan som jag gillar/hatar.
 
+ (gillar)
Halvt omogna/nyss mogna utan att ha blivit slemmiga bananer att äta som de är
De här gula banangodisarna med hård utsida
 Den där bananglassen med choklad utanpå som fanns när jag var liten, Banana Joe eller nått sånt
Skivad banan i glass och såklart med chokladsås till
Banankaka
Bananyoghurt
Friterad banan med vaniljglass och sirap
 
- (ogillar)
Bananlacket man alltid fick hos tandläkaren när man var liten
Godisar som smakar en blandning mellan extremt övermogen banan och konstgjorda ämnen
Övermogna bananer som blivit "slemmiga" och jättemjuka (tror ni förstått det nu)
Torkad banan
 
+ & - (beroende på tillfälle och humör)
De där banangodisarna som är lite skumaktiga med choklad utanpå. Funkar ibland men andra gånger inte
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0