Vet fortfarande inte hur jag ska reagera eller hur jag borde ha reagerat!

I måndags så hände en underlig sak utanför oss och jag vet inte riktigt hur jag ställa mig till det, eller borde ha reagerat när jag såg det. Borde jag ha ringt någon och vem i sådana fall?
Det började i alla fall med att två unga killar (8-12 år kanske, tycker det är lite svårt att bedöma åldern på vissa barn) som går på våran tomt och av någon anledning så får jag en konstig magkänsla över dem två. Tänker sedan att de kanske går där för att kolla på den reservdelsbil som vi var och hämtade förra veckan men fortsätter ändå att kolla till dem. 
Plötsligt vänder de sig mot bilen och drar båda två ner byxor och kalsonger och jag tror först att de ska kissa, i motvind dessutom, men står bara och tar på sina kön! 
Ropar då på Robert som ligger i soffan men då ser den ena mig och pekar och så gömmer de sig i en buske vi har på tomten. När Robert kommer till fönstret är de borta. 
De kanske gick upp för backen säger jag och vi tvärkikar ut genom andra fönstret och ser dem båda. De går uppåt men stannar till vid vårat släp och medan Robert börjar gå in mot köket så stannar jag kvar för att kolla så att de inte drar ut det vi har där som ska köras till tippen. De stannar istället bara intill den samtidigt som den ena drar ner byxor och kalsonger, tar tag i den mindre killens nacke och drar hans huvud ner till sitt kön! (Jag ropar på Robert som skyndar tillbaka in i vardagsrummet). Precis då drar den lilla killen sig ur hans grepp men drar istället ner sina egna byxor och kalsonger och tar tag i sina skinkor och trycker sin rumpa mot killens kön och vi står där helt i chock! De ser oss då och skyndar upp med byxorna och fortsätter upp för backen. 
Allt gick även så fort så vi hann inte ens tänka på att öppna fönstret och vråla. 
Säger gång på gång till Robert att jag inte vet hur jag ska reagara på det jag nyss såg. Var det någon form av övergrepp? Och varför gör barn i den åldern ens så? 
Satt mest bara chockade bägge två tills dess att Robert bad mig kolla brevlådan. Såg dem uppe i backen där de stod och pekade på mig och funderade på om jag skulle ropa men då vände de sig om och började gå fortare. Att springa ikapp var inte heller någon tanke då jag än får stapla mig fram emellanåt på grund av ischiassmärtorna! 
Hann sedan bara in så stod de på vägen utanför oss igen pekandes på vårat hus innan de satte fart mot andra hållet. 
 
När Robert skrev ut händelsen på Facebook, men undanhöll alla intima detaljer, för att se om någon annan sett nått så fick han bara skit för att han skrev att de var utländska när han beskrev dem, vilket de var.
En granne hade i alla fall hört barn som tjafasade men hade inte reagerat så mycket på det förrän Robert skrev. 
Jag som är emot rasism tycker inte heller att man ska skilja på folk och fä men det var utländska barn så vad ska man skriva då? Och speciellt med tanke på händelsen så tyckte vi att det var viktigt att fråga!
Jag själv har aldrig sett de här barnen tidigare och hade gärna varit i kontakt med deras föräldrar. Är glad att jag inte satt ute och lekte med Casper när det hände utan att han låg tryggt uppe och sov. 
 Sedan förstår jag att barn är nyfikna på sina och andras kroppar i en viss ålder men någonstans går väl ändå gränsen?
Nä blir illamående av att tänka på det och vet fortfarande inte om jag borde ha kontaktat någon. Och vem kontaktar man? De gjorde ju knappast nått olagligt, eller? Kan ju inte heller säga att det gäller övergrepp när jag inte vet säkert om det var det. Sedan att båda var så unga. 
Åh! Nä vet någon vem jag borde ha ringt/vem jag kan ringa såhär i efterhand så kontakta gärna mig!

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0