Postnord...

När ändringen från posten till postnord gick igenom för några år sedan var det många som blev missnöjda och det blev inte bättre utav alla händelser som sedan har skett. 
Personligen så hade jag inte råkat ut för något strul och reagerade därför inte så hårt på det som gick att läsa om i tidningarna eller i mitt eget Facebook-flöde. Visst, de gav väl kanske inte någon vidare bra inblick över sitt företag eller anställda men jag gav det ändå inte så mycket tid och tankar.
Tills även vi fick strula med detta företag. Inga allvarliga saker må ha skett men nog så irriterande när man har alla andra händelser från ett par år tillbaka i bakhuvudet och genast börjar tänka: Ska de inte lära sig av misstagen snart?
 
Det började egentligen med att vi inte fick våran räkning från Jula, utan den skickades tillbaka. Detta hände då när vi bott i det nya huset ett par månader. Som tur var ringde de och berättade vad som skett och vi kunde enkelt betala den med en tidigare räkning eftersom det är samma OCR-nummer. Ingen skada skedd och hade de inte ringt hade vi väl bara fått en påminnelse.
Men det sura i det hela var att vi betalt den där förbannade eftersändningen innan vi flyttade, den som fortfarande är giltig men ändå inte tycks fungera.
Vi tänkte väl sedan inte så mycket på det förrän Casper började närma sig 18 månadersstrecket. Här visste jag att han vilken dag som helst skulle få komma på en läkarundersökning och få ta vaccinationssprutor men började ändå fundera på vart brevet om det tagit vägen eftersom det brukar komma minst en månad innan.
Loggade sedan in på 1177 den 19 februari, samma dag som han blev 18 månader, för att kolla om det inte fanns någon bokat tid framöver. Men där stod ingenting. 
Lånade dessutom pappas telefon för säkerhets skull och ringde och fick en uppringningstid. Och sedan loggade jag in igen för att visa pappa att det inte fanns något inlagt. Men precis då hade det kommit in en tid där, dagen efter d.v.s. den 20e februari.
Så behövde inte den där uppringningstiden trots allt men passade ändå på att fråga när hon liks var i luren om de inte skickade ut brev längre, eller om de övergått till en annan påminnelse eftersom jag inte fått något. Jo de skickade ut brev och mitt var skickat för länge sedan...
Återigen hade det inte varit hela världen om tiden blev missad, de hade säkert hört av sig. Men ändå blev jag så fruktansvärt irriterad över att det var andra gången på kort tid som breven inte kommit fram (och ja jag vet att folk haft betydligt större bekymmer än ett litet brev från BVC). 
Skickade i alla fall ett mejl bara för att höra om eftersändningen verkligen fungerade fortfarande och får kanske inte ett spydigt svar tillbaka utan snarare ett nonchalant sådant. 
De berättade att eftersändningen visst fungerade fortfarande och om det nu var så att min sons läkartid samt Roberts räkning inte alls kommit fram så berodde det verkligen inte på dem utan att sorteringsmaskinen måste ha gjort något fel. 
Kände bara att varför inte bara be om ursäkt och försöka göra bättre i framtiden?
 
Men det blev inte bättre. För så sent som för några veckor sedan gick jag och Casper hem till pappa för att hälsa på och han räcker då över ett brev till mig. Visserligen bara från blodcentralen om att lämna blod. Tänkte att han kanske hämtat det i våran brevlåda när han varit kattvakt och glömt lägga in det tills han säger att det kommit till honom. 
Stod visserligen skriven på den adressen några månader för ett antal år sedan men var inte beredd på att jag fortfarande skulle få brev dit så kollade adressen. Det var den adress vi nu har eftersändning ifrån och ändå så kommer det till en adress som jag inte bott på på flera år...
Nu vet jag att jag inte kan skylla på det stora bolaget Postnord utan bara på den som delade ut det. Men det är ändå så sjukt att man betalar 450 kr eller vad det nu är för en tjänst som inte fungerar!
Nu kan jag inte heller svara på hur många brev som försvunnit sedan vi flyttade hit men känns som att det är ett antal fler än dessa och att det även lär bli mer än så. 
Blodgivningsbrevet kanske inte heller var något viktigt eftersom det alltid skickas ut mejl och sms dagar innan. Men det är fortfarande det där med att inget tycks fungera som stör mig. Det och nonchalansen blandat med det som man läser om i tidningarna.
Sedan vill jag inte behöva gå och oroa mig över att mina privata brev ska hamna i pappas brevlåda. Eller att det ska komma till den adress som vi snart lämnade för ett år sedan. Vet med säkerhet att minst två brev kommit dit och då också fått bekräftat att personerna som bor där inte är så engagerade till att leta rätt adressat, vilket de såklart inte har något tvång till att göra heller utan är väl mer så som jag själv gör när jag råkat få ett brev som hamnat tokigt!
 
Så nej vi har inte varit med om öppnade paket, stulna varor eller att något superduperviktigt gått upp i rök. Utan tänker snarare så att om jag uppmärksammar vårat lilla problem med detta företag så kanske det läggs på högen med större problem men ändå på något sätt bygga på den så att detta företag någon gång kan utvecklas och bli bättre utifrån sina misstag. I dagsläget må jag säga att det känns helt otroligt att det någon gång kommer att ske men man ska som sagt aldrig säga aldrig!
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0