Nationaldagen

Igår så var det ju våran nationaldag. En dag som jag nästan tycker firas lite för lite, i alla fall om vi ska jämföra oss med Norge som verkligen går All-In för sitt firande. 
Såg även att en person från SVT skrivit i en grupp som handlar om vad som sker i denna kommun och frågade om lite bilder och information om just vårat firande, alltså kommunens. Och ja det hände lite på hembyggdsområdet men utifrån bilderna som jag sett därifrån så var det inte mycket som skvallrade om att det var just nationaldagsfirande. Som min farbror skrev, det såg mer ut som att det var Röda korset som samlats där med tanke på de vita flaggorna som var uppsatta.
 
Vi var inte där själva eftersom Robert jobbade igår och Casper var på det suraste humöret någonsin. Det märktes att han vaknat lite tidigare än vad han egentligen skulle ha velat eftersom ingenting dög och att han blev ledsen för allt. Lite kort så kan jag tala om att vi småbråkade om ett ägg som han ville ha men ändå inte vill ha. Dessutom skulle han sitta och äta det här ägget i sin stol samtidigt som han ändå inte ville sitta där...
Så det blev att sova lunch lite tidigare än planerat och därför valde vi att stanna hemma istället, även om planen från början var att gå dit och titta. 
Förra året så var vi i alla fall där och då hade vi blivit inbjudna. För det är så att kommunen här hyllar de barn som blivit födda sedan deras förra nationaldag, och Casper var en utav dem. Så då fick vi, tillsammans med andra föräldrar och barn, gå upp på scenen för att ta emot ett papper från kommunen samt ett jättefint halsband. 
 
På kvällen hade jag planerat att se firandet som visas på tv, helt enkelt för att jag aldrig har sett det och var nyfiken på att se vad det kunde vara för något. Men istället så tog vi oss en tur med båten till Båtön och åt hamburgare och fruktsallad. Mycket mysigt men mysigare hade det varit om min rygg varit bättre samt om vädret också hade varit det. Kan lova att vi är less på blåst nu!
 
Bilder från förra året
 
 
 
Bilder från igår
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0