Känner hur irritationen växer!

Börjar bli mer och mer irriterad på Bingolotto, eller ja Folkspel. Nämnde lite kort i ett tidigare inlägg om att vi skrivit till dem men inte om vad så tänkte att jag skulle ta det nu. Mest för att skriva av mig eftersom jag känner min irritation växa gentemot dem. 
 
Det började i alla fall med att Robert blev uppringd av en person på Bingolotto som undrade om vi ville börja prenumerera igen. Vi gjorde ju det innan vi flyttade hit eftersom vi spelade mycket då, pensionärer som vi är. Men sedan så blev det som ingen tid till det så vi sa upp det. Men nu ville de då att vi skulle börja igen och som premie skulle vi dessutom få en resa från Stockholm till Helsingfors, 40-timmarskryssning med Vikingline. Robert var tveksam först eftersom vi ändå bor ca 60 mil ifrån Stockholm och det sa han till den som han pratade med. Hon sa att resa till och från båten ingick i premien. Ja, men vet du då att vi har 60 mil dit från Åsele? frågade han då varpå hon svarade: Oj, det var långt men har vi lovat så har vi lovat. 
Så sagt och gjort så började vi prenumerera igen, dock bara en lott/vecka eftersom vi sällan är hemma på helgen och jag är hemma mer än Robert på söndagarna då han ofta fiskar då. 
 
Så efter ett par veckor så fick vi hem våran premie som däremot bara gäller söndag-onsdag eller nått sånt och nu under våren som längst till 31/5 och sedan igen från 19/8 - 1/10.
Tanken var då att vi skulle åkt den 28/5 eftersom vi liks skulle vara i Vännäs/Bjurholm helgen innan den måndagen så då kunde vi bara lämna Casper hos min mamma.
Men det stod inget på biljetten om resan fram och tillbaka så mejlade deras kundtjänst den 14/5 för att fråga hur de gör med resan. Får svar den 15/5 att det är Vikingline som sköter transfer. Så kontaktar Vikingline direkt och de kollar upp den biljett som vi har fått och vad de kan se så ingår det inte alls någon transfer i den men att vi kan få köpa till det om vi vill. Frågade då också om det fanns någon härifrån men de trodde de inte och så skickade de en lista där det visade sig att närmsta tranfer ligger 40 mil bort...
Mejlar då Binogolotto/Folkspel igen och berättar om det här och frågar hur vi nu ska göra eftersom planen är att åka den 28/5 och att det datumet börjar närma sig. 
Får inget svar...
 
22/5 mejlar jag igen om precis samma sak och får då svar samma dag från en annan person som förstår att tiden börjar tryta så han lägger mitt tidigare mejl som prioriterat och lovar att de "återkopplar med ett svar under morgondagen, den 23/5."
28/5 när vi fortfarande står utan svar svarar jag på mejlet från honom, samt att jag går in på kundtjänst sidan och skriver ett nytt. Detta har jag fortfarande inte fått något svar på. 
Mejlade därför i tisdags (5/6) igen och väntar fortfarande på ett svar på det mejlet. Ett svar som min magkänsla säger att vi aldrig kommer att få.
 
Jag vet att det är lättare att lyfta luren och ringa men Robert har sällan tid då de har otroligt mycket att göra på jobbet och dessutom fått jobba en del övertid. Och eftersom allt står i hans namn så kan inte jag ringa åt honom. Därför är det mycket lättare för oss att jag skriver mejl.
Och nu när kundtjänst ändå lovat oss ett svar den 23/5 så kan man ju tycka att de ska hålla det. Har ju ändå skickat 3 stycken mejl sedan dess som man antar att de läst och känner till. Så många kan knappast ha försvunnit ut ur tomma intet. Men om svar uteblir denna vecka så får Robert ta lite tid från någon utav sina raster nästa vecka och ringa och höra vad de håller på med egentligen! 
Visst, vi hade säkert kunnat göra ner till Stockholm själv. Det är mer den där "Har vi lovat så har vi lovat" meningen som etsat sig fast i hjärnan. Speciellt när det inte ens går att få tag på någon om det här såhär i efterhand samt att inte ens transfern ingår i biljetten som utlovat och att vi inte ens kan få något svar på varför!
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0