Snabbhelg

Jag vet inte vart helgerna tar vägen längre, de passerar förbi så otroligt snabbt att man nästan inte hinner med. Denna var en sådan helg som försvann så där snabbt trots att Robert ändå var ledig i fredags.
Vi spenderade i alla fall våran helg hos Roberts mamma, min svärmor, i Storarmsjö. Igår blev det stugbygge och ja jag kan väl inte säga att jag var till så stor hjälp för grabbarna. Har nå strul med ryggont, mamma tror att det är ischiasnerven som är i kläm. Strålar som ut i ena benet, låser sig ALLTID då jag suttit ner och ska resa mig upp. Är som att det knyter sig i ryggen och sen börjar det bara snurra, inte så som det gör då man har lågt blodtryck eller dåligt järnvärde, utan det blir det där trycket i ryggen och sen rusar blodet upp till skallen och ibland svartnar det för ögonen några sekunder. Sen får man gå några steg som en gammal tant och sen blir det bättre. 
Borde kanske ta en snack med dem på vårdcentralen om det här men känner att jag inte har det så bra ekonomiskt att jag vill lägga ut pengar på denna kommuns sjukgymnast. Har hört från ett antal av hans patienter att den enda diagnosen de fått är att det kommer från bäckenet, spelar ingen roll om det är ett ben, nacken eller vart man nu har ont eller problem, det är alltid bäckenet! Lär ju få samma svar då mitt problem ändå sitter därikring. 
Följde ju med Robert dit förra året då han hade såna problem med nacken, det var bäckenet det med. Trots att Roberts problem började efter en bilolycka för 10 år sedan och han slog sig i ratten. Det är inte whiplash har han fått veta men något blev det då efter den dagen. Men enligt han här så går han lätt framåtlutat vilket kommer från bäckenet och inte alls har med nacken att göra.
Men nu halkade jag in på ett helt annat spår. Tillbaka till helgen.
 
Jag vet inte vad det var med Casper i fredags natt. Han har aldrig varit den som vaknat och inte kunnat somna om. Han åt visserligen rätt mycket under fredagen så tror att han vaknade ca 2 timmar efter att han somnade med magont eftersom det gick en stund och sen blev det blöjbyte. Men han kunde ändå inte somna om. 
Såklart så var jag då för en gångs skull otroligt trött och så får man inte sova. Kändes så typiskt!
 När klockan sedan slagit 03.10 blev jag less. Började då tänka att det berodde på ett spöke. Innan ni börjar skratta så ska ni veta att det har setts konstiga människor i det rummet och fram till att de möblerade om kunde jag inte sova alls där inne. 
Sedan var jag med om ytterligare en sak där. Höll på plocka ur saker som var i Caspers säng, Casper satt på golvet och helt plötsligt började han gråta hysteriskt och pekade och tittade mot dörren och såg jätterädd ut. Så fort jag lyfte upp honom kände jag lukten av parfym, något som en gammal dam skulle kunna ha men efter några sekunder var lukten borta och Casper blev lugn.
Så i fredags natt blev jag så less och tänkte sedan för mig själv att om det nu är något spöke här ge er iväg nu så att Casper får sova. Vill ni nu leka med honom eller vad det nu är ni gör för att hålla honom så här vaken och pigg (Casper var ändå på någorlunda bra humör med endast lite trötthetsgrin) så vänta med det i några timmar, i alla fall 5 timmar så han, och vi, får sova till klockan 8.00 i alla fall. 
Efter det tar det bara sekunder och Casper blir tyst som en mus, lägger sig ner och somnar direkt! Vaknar sedan klockan 08.00 pigg som en lärka!
Ni kan hålla med om att  det är lite underligt? Även för mig själv som kan vara en skeptiker ibland.
Så ja vi var lite trötta på lördagen och det kändes så surt att jag, trots försök, inte kunde somna om och sova mer en ett par minuter åt gången efter det att Robert tagit ner Casper och gett mig lite sovmorgon.
 
Men dagen flöt på rätt bra ändå om man bortser från ständigt återkommande ryggvärk och mensvärk. Var rätt trött igår kväll så vi gick inte och lade oss allt för sent. Sov enda till 09.00 imorse gjorde vi också alla tre.
Grabbarna for över och donade på lite mer med stugan men idag hade jag för ont i ryggen, dessutom går det snabbare för dem om jag inte är i vägen.
Har sedan haft en mysig eftermiddag och kväll med min lilla familj.
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0