Jäkla förkylning

Började med feber och har nu kommit till hoststadiet. Var ändå ett par veckor sedan som jag låg i feber nu, började sedan bli bättre men i måndags blev det värre igen med halsont. Halsontet övergick sedan snabbt till rethosta och nu sitter jag här med en blandning av ret- och torrhosta och känner mig som en förkyld karl nästan.
Är bara så jobbigt då man vill ha energi, för man har massor som man måste göra och massor som man vill göra men sedan så orkar man ingenting. I tisdags orkade jag knappt något och när Casper somnade var jag helt slut, samma sak igår och då skulle Casper såklart skippa sin dagliga vilostund och vara lättretlig under kvällen. Hade kunnat vara värre, han hade kunnat vara sur hela tiden. 
Sedan kunde jag såklart inte somna tidigt heller på grund av hostan som höll mig vaken till strax efter två. Tur man har en son som låtit en sova till efter 9.00 hela veckan, känns guldvärt. Och nu jinxade jag säkert allt så imorgon kommer han vakna 6.00 (har aldrig hänt men någon gång ska väl vara den första?).
 
Men idag har inte hostan fått hindra mig, har tagit tag i lite saker som ska göras. Är inte klar än, och lär nog inte bli klar med den långa att-göra-listan idag heller men lite till borde hinnas med. Nu sitter jag bara och tar en paus innan jag ska bära massa saker till övervåningen. 
Vårat gästrum/hobbyrum ska renoveras, eller rättare sagt så ska en balkongdörr byggas igen, en vägg tapetseras, den andra ska troligtvis målas och sen läggas nytt golv. Men trots det så är det en del saker som ska in i garderoben och byrån därinne först (byrån kan snabbt tas ut sedan då vi påbörjar allt där inne).
Visst hade jag kunnat slänga in allt i garderoben och ta tag i det senare då vi är klara med att fixa rummet men känner att jag vill ha ordning och reda, d.v.s. sorterat, först.
Detta ska jag hinna ikväll, det är planen. Får se hur bra det går.
Det är ju tur att jag gillar att sitta och sortera och rensa bland mina saker. Det jobbiga är bara att få alla grejerna på plats.
 
Nä man kanske ska ta och sätta lite fart så att man hinner något innan det är dags att sova. Robert är ledig imorgon och då blir det tacos (fejkos till mig som äter det utan köttfärs) till middag, matälskaren i mig längtar redan!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0