Helgen

Fredag:
Fredagen började med ett tandläkarbesök för Casper. Har enda sedan han hade svinkoppor haft svårt att borsta hans tänder och inte velat göra det till något obehagligt för honom. Har sagt till på BVC och nu vid 1 års kontrollen så fixade de en tandläkartid.
Väl hos tandläkaren gick det såklart jättebra och allt på grund av att hon lade på yttepyttelite tandkräm på tandborsten. Vi har inte använt tandkräm av den anledningen att det står att barnet måste kunna spotta ut det och att det inte är bra att svälja. Men det var visst ingen fara. Så nu är det problemet löst, i alla fall tills dess han känner att han inte vill längre.
 
Efter tandläkarbesöket så åkte vi mot Umeå, vi lämnade hundarna i Storarmsjö innan och tur var väl det för väl i stan så mötte vi upp Erik och efter ett besök på Jula blev skuffen full, var knappt så att barnvagnen fick plats (fick till och med montera isär den i flera delar!).
Anledningen var att Robert fick ett nytt verktygsskåp, precis ett sådant som jag sagt bara några dagar tidigare att han skulle haft och som jag hade köpt till han bara jag haft råd till det. Nu får jag komma på något annat att ge han den dagen man får råd till det.
Sedan blev det en sväng på IKEA för min del medan Robert och Erik stannade med en hungrig Casper i bilen, som fick äta lite. Men en varningens finger till alla föräldrar därute som matar sina barn med Sempers spagetti och köttbullar, köttbullarna är stora och fastnar lätt, det fick Robert vara med om. Såg bitarna sedan då han kastat ut alla köttbullar på parkeringen. Och då hade han ändå delat dem innan han gav till Casper.
Ja tur inte jag var med, det är det värsta som finns då han sätter i halsen, var med om det dagen innan han fyllde år då han fick melonskal i halsen inne på ICA.
Fick i alla fall tag i tavellisthyllorna till Caspers rum och ska montera upp dem så fort han vaknar, om jag hittar skruvar för det vill säga. 
 
Så fort vi åkte från IKEA så skulle Casper bajsa, intresseklubben antecknar, var bara det att det var löst som rackarn. Tur  det är nära till Erik. Men samma sak händer då såklart då vi åker därifrån.Tänker att det kanske inte kom något då det inte luktar, däremot har han en liten blöt fläck på byxorna som Robert garanterar är saft sen han åt middag. Så vi bestämmer oss för att  gå in på bolaget  först. Rafsar snabbt ihop det lilla vi ska ha, känner att han börjar lukta så skyndar mig in på ICA Maxi, Robert får samtidigt skäll av han i kassan att jag stack och ännu mer skäll då det enda han kan visa upp är mitt gamla leg. Han vill nog helst att jag ska komma tillbaka men det hade aldrig gått. För samtidigt står jag med en nerbajsad Casper. Det var inte mycket men så löst att det runnit igenom både body och byxor, även genom mina tröjor. Fick bli en ny tröja till mig och nya byxor till Casper då jag glömt packa med mig extra sen.
Men efter detta var det lugnt och vi kunde efter ett snabbt stopp i Vännäs fortsätta mot Storarmsjö där vi skulle sova.
 
Lördag:
Vaknade till ännu en bajsattack från Casper men denna gång var det värre, fick knappt byta på stackarn. Som tur är så har jag svärmor till hjälp och han får sedan sitta utan blöja ett bra tag och lufta. Röd som en tomat var han stackarn.
Vad det beror på att han var så dålig kan jag inte svara på. Kanske att han ätit något olämpligt eller så är det på grund av tänderna som håller på komma upp. Det har aldrig varit minsta lilla bekymmer tidigare men nu är så många på väg samtidigt. 
Casper fick i alla fall åka lite brum brum med pappa innan det var dags för oss att fara till Roberts syster och hennes sambo. I lördags var det nämligen ett år sedan våran vän gick bort. Det känns fortfarande så ofattbart och än håller man fortfarande på att bearbeta att han inte finns längre. 
Vi stannade i alla fall till och lämnade några blommor på graven innan vi for för att träffa alla. Hörde att folk tyckte att det var konstigt att vi alla skulle träffas och ha en mindre fest till minne av honom. Det hade aldrig han tyckt. Som det sas där, hade han velat att vi alla satt i ett hörn och grät eller att vi umgicks alla som vi gjort så måååånga gånger förut, åt mat, spelade den musik vi alltid spelade då vi träffades och bara pratade minnen?
Kvällen var rolig men lite kort då nästan alla, inklusive mig själv, blev otroligt tröttta.
 
Söndag:
Efter som vi kom i säng tidigt så kom vi även hem tidigt. Casper blev jätteglad då vi kom och fick knappt släppa ner han. Men sedan var svrämor ändå tvungen att ta han en liten stund till då vi for över till stugan och hämtade saker till huset. Pappa håller på bygga altanen så vi hämtade hem lite saker till det samt lite saker som vi ska ha hemma.
Innan vi åkte hem så åt vi pizza i Bjurholm med Roberts mamma. 
På kvällen blev det inte mycket mer än att se ikapp idol så långt vi orkade.
Robert blev även uppringd av världens skummaste typ. Är så att han har en annons på blocket som han lade ut igår och dem hann inte ligga ute länge förrän en man ringer. Han var lite svår att förstå då han hade brytning men han undrar i alla fall om det är kvar och Robert svarar ja. Konversationen fortsätter ungefär så här:
M (mannen): Jag ska ha den
R: Okej
M: Ja jag ska ha den fattar du?! (högt och lite argare)
R: Okej?
M: Ja fattar du inte att jag ska ha den? Och är det nå kinaskit?
R: Ena grejen kommer från Kina för det märket är ju därifrån
M: Jaha men jag ska ge dig ett annat pris. Du får halva för du får inte mer för den. 
R: Okej men då kan du ringa på en annan annons om det ska vara så.
M: Jag ska ha den och till det priset fattar du?! Du kan få 40 Euro
R: Men det har jag inget nytta av, ring på en annan annons istället.
Mannen fortsätter att låta elak och pratar halvskrikigt så tillslut lägger Robert på. Hela situationen känns lite obehaglig, även om jag oftast är överparanoid. Kollar upp numret på hitta, såklart är det inte registrerat men hittar det på en annan sida där mer än en person anmält människan bakom det för bedrägeri.
Hade lite svårt att somna efter det samtalet och hoppas att personen inte ringer igen eller får för sig att komma hit. 
 
Man behöver aldrig känna nån oro med såna underbara far- och morföräldrar som Casper har!
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0