Helgen

Det blev långhelg för oss i helgen som var då Robert tog ut pappaledigt både torsdag och fredag samt att han jobbade 5-14 förra veckan så han slutade tidigt på onsdag.  Men onsdagen kändes inte alls som helg för det då vi höll på städa hemma samt packa inför helgens lilla tripp.
 
Torsdag:
På tordagmorgon begav vi oss iväg mot Holmsund för att hämta Erik, Roberts pappa. Han skulle med oss till Nässjö i Ramsele under helgen så  vi hämtade honom eftersom han inte är något fan av att åka buss.
Efter att ha hämtat honom så passade vi på att handla mat m.m. i Umeå där utbudet och priserna är lite bättre.
När vi kom hem så var Casper något som han väldigt sällan är, tjurig på att somna.Han fick då vara uppe med oss lite längre, att ligga med han i sängen och tjura funkar inte längre, det funkar inte ens att sjunga för den lille envise pojken som han nu har blivit. Men som sagt det är inte ens en gång på en tvåveckorsperiod som detta  händer.
Fick även lite besök på kvällen men de for relativt tidigt, vet inte ens om klockan hunnit bli 23.00 innan de gick. Fast vi andra somnade ändå inte förrän sent.
 

Vädret då vi åkte mot Holmsund i torsdags. Töade dock bort snabbt
 
 
Fredag:
Snabbpackade det sista som skulle med och sedan begav vi oss mot Ramsele och Nässjö. Stannade till i Junsele för att köpa lite frukost, världens sämsta frukost, till mig och Robert, Chips och godis...
När vi kom till Ramsele mötte vi upp han vi fått hyra hus utav under helgen. Var inte jättestort men tillräckligt, var ändå två sovrum, vardagsrum, toalett och kök. Och duschen var placerad på ett sådant konstigt ställe, nämligen i ena sovrummet. Bara jag som inte sett något sådant tidigare?
Robert och Erik begav sig sedan ut på en kortare fisketur medan jag och Casper gjorde oss hemmastadda, kollade lite på TV och tog det lugnt.
Till middag blev det sedan älggryta som Robert marinerat och tillagat under veckan, supergod var den!
Sedan blev det idol innan sängdags.
 
 Lördag:
Robert och Erik for och fiskade medan jag och Casper stannade kvar i huset. Hade tagit med kläder så att även vi kunnat följa med om vi ville men är glad att vi inte gjorde det eftersom det tidigt på eftermiddagen blåste upp till storm för dem så de fick avsluta fisketuren och komma tillbaka redan vid 14-15 tiden.
När de kom tillbaka så åkte vi in till Ramsele och åt lite mat samt köpte elektriska ljus till pumpan som jag karvat under dagen. Blev rätt nöjd med tanke på att det var första gången som jag gjort något sånt. Har ytterligare en pumpa men pappa ska eventuellt ta den om han hittar något recept att använda den till, annars får jag kämpa mig igenom en karvning till...
Träffade även min kompis B i Ramsele, hon bor inte så långt därifrån. Lite tråkigt att vi inte fick tid till att ses nått mer under helgen, hade hoppats på det.
 
 
 
 
Söndag:
Det här med att ställa om klockan och få en extra timmes sovmorgon existerar inte om man har ett barn på ett år som är van att vakna samma tid varje morgon. Han vaknar alltid mellan 8-9 och insåg rätt snabbt att detta nu skulle ändras till 7-8 och ja redan 6.45 slog Casper upp sina blå på söndagmorgonen. Var ju bara att kliva upp och se glad ut. 
Men om vi nu ska se det positiva i det hela, vi kunde börja packa och städa tidigare och tog oss därför också iväg tidigare. 
Vi började sedan med att lämna båt och packning hemma hos oss innan vi åkte vidare mot Holmsund för att lämna Erik. 
Jag och Casper hoppade av hos mamma i Vännäs och träffade alla där en stund då det var så länge sedan som vi var dit och hälsade på. Hoppas på att  få spendera en helg där snart då jag saknar dem alla så mycket!
På vägen hem stannade vi även till i Storarmsjö för att tvärhälsa på och hämta Caspers pyjamasar som han fått. 
Vi kom ändå hem rätt tidigt, tror klockan var runt 18.30. Pappa kom då och lämnade hundarna som fått vara hos honom i helgen och Casper passade på att leka lite med morfar. 
Sedan när han for så var det dags för Casper att sova så vi gick in i köket, jag och Casper, och jag tog ut flaskan med vatten som jag redan värmt och började blanda i vällingpulver. Casper var med mig då jag började ösa i men han kröp in i vardagsrummet under tiden. Tänkte att han säkert for till leksakerna men istället hittade jag igen honom i kaminen där han stod och grävde ur aska, såklart i nya pyjamasen och världens största leende!
Jag var inte lika glad, tur att han fick mer än en så att vi kunde byta till en annan. Och ännu mer tur att all kol och aska försvann i tvätten på den vita pyjamasen, Robert var snabb på att kasta in den i tvättmaskinen.
Nu sitter ett spännband runt kaminen, har haft det där tidigare också men eftersom vi använde den i torsdags så hade vi inte hunnit sätta tillbaka det. Kan lova att spännbandet inte hindrar Casper från att försöka bryta sig in i den.
 

En av två renflockar vi mötte på vägen hem, inte långt mellan de båda så antar att de tillhörde samma flock. Den andra befann sig mitt i en by.



 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0