En bättre dag

Idag har det varit en bättre dag då jag försökt fokusera på framtiden istället för att tänka så mycket bakåt. Alltid då jag varit riktigt ledsen så får jag dagar då jag bara kör på och intalar mig själv att jag nu är på väg upp eftersom jag inte kan komma längre ner. 
Så har gjort en del saker, kanske inte jättemycket men en liten liten del för att må bättre. 
Förutom att försöka komma någon vart med mig själv och mitt mående så har jag också försökt få lite ordning här hemma. Jag känner mig inte riktigt nöjd med någonting egentligen, är väl i princip bara Caspers rum som jag ser har potential. Han har ju fått både taklampan och nattlampan jag fastnade för och har nu också satt upp tavellister som jag ställt böcker på. I måndags så tapetserade jag även hans gula byrå, blev halvt på impuls och halvt planerat. Har länge tänkt på det men att det blev just i måndags var helt och hållet impuls. Resultatet blev sådär. Var svårt att få tapeten att fästa överallt så ska göra lite småfix och måla kanterna vita runt om. Känner att det hade varit mycket lättare med en riktig tapetkniv istället för en papperssax och en kökskniv. Men känner mig långt ifrån missnöjd.
 
Tog aldrig någon före-bild men hittade den här bland mina foton. Den var inte fullt så neongul i verkligheten.
 
Resultatet. Det ser lite snett ut på vissa ställen, anledningen är att det är skenor på sidorna av lådorna fästa med skruvar. Dessa skenor sitter inte fast ordentligt, skulle behövas muttrar, för de lossnar från skruvarna vilket gör att lådan antingen åker åt sidan eller inte stängs helt vilket man kan se exempel på här.
 
Såhär ser det ut om jag fixar till lådorna som de ska vara. Ska fixa det där med skenorna och där det inte sitter fast ordentligt åt veckan någon gång.
 
Och nu till lite TMI. Men skrev ju tidigare om att Casper fått utslag samt var väldigt dålig i magen och var rädd att han kanske var överkänslig eller allergisk mot något i maten han ätit. 
Båda problemen är så gott som lösta nu. Utslagen han fick kommer troligtvis av kylan. Har fram till den här veckan smörjt med Miniderm som började fungera på en gång. Tidigare har han även varit torr som ett sandpapepr på ryggen, men det är helt borta nu.
Har denna vecka testat med Propyless och fast jag bara testat den i ett par dagar så tror jag inte den hjälper. Det beror säkert inte på salvan men tycker att han får mer utslag redan efter första användningen, trots att allt försvinnit med Miniderm. (intresseklubben antecknar!).
Hur som helst så ska vi få utskrivet till veckan den som passade bäst för just Casper.
Magen då? Funderade fram och tillbaka på vad det kunde vara som gjorde honom dålig i magen. Han åt egentligen ingen ny mat och hade heller inte testa något nytt. Casper brukar vi oftast få ge saker så att han blir mer normal i magen då han alltid är hård. 
Kom slutligen fram till en sak det kunde vara som ställde till det och det var vällingen. För inte så länge sedan så började vi ge han välling från 1 år. Fick ett öppnat paket med det förut av en vän som blandades ut med hans välling från 8 månader. Efteråt övergick vi till att bara ge det och inte långt efter blev han dålig i magen. 
Chansade då och bytte tillbaka till den gamla vällingen från 8 månader och efter bara 2 dagar blev magen bra. Efter 2 veckor med bekymmer och blöjbyten nattetid som störde hans nattsömn fick han äntligen bli bättre. Sen är han kanske lite hårdare i magen än vad han "ska" vara men han har alltid haft så här och verkar inte vara bekymrad av det. Med det menar jag att han inte verkar ha problem att få ut det. (intresseklubben antecknar igen! Men detta är livet som småbarnsförälder!)
Har tagit upp det med BVC att det är hårt och inte så ofta, förut bara en gång i veckan. De tycker väl mest att man ska vara nöjd att det kommer ut utan bekymmer.
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0