Jul?

Är det bara jag eller blir julen en allt större stress desto äldre man blir? Förut var det så enkelt att bara hänga med sina föräldrar och fara dit dem for och sedan kunde man bara vänta på tomten. Nu är det man själv som måste bestämma vart man ska fira den, tillsammans med vilka, vem som ska vara tomte och om man ens ska ha någon tomte.
I år har vi ingen aning om vart vi ska vara. Sedan 2008 har vi antingen varit hos Roberts pappa eller mamma. Det är en aning jobbigt det där med att båda har skilda föräldrar så vi har fyra hushåll att välja mellan. 
Men det börjar som sagt på att vara ett tag sedan som jag firade hos min mamma eller pappa. Sist hos mamma var 2007 och sist hos pappa var antingen 2005 eller 2006. 
Vi har blivit bjudna till Roberts syster och hennes sambo. Både hennes släkt och hans släkt kommer att vara där om jag inte missuppfattade det hela. 
Så vi får se hur vi gör, ingenting är som sagt bestämt ännu.
 
Sen har vi det där med julpynt. Det är inte det att jag inte vill julpynta, har redan kollat på massor med tips och DIYs på Pinterest. Utan det är mer det att vi nu har flyttat till ett nytt hus med fler fönster, fler rum och andra pyntmöjligheter än tidigare. Så jag vet inte om det vi har kommer att räcka till eller ens passa in i det här huset. Satt och funderade bra mycket på det igår.
Kommer inte att ha råd att köpa så mycket nya grejer i år heller så vill jag ha det som jag vill så får jag nog vänta tills jag själv har en fast inkomst.
Och så har vi ju det faktum att vi har en nyfiken liten 1-åring som är på allt som han inte ska röra. Så är det då värt att ens tänka tanken på att ta fram julgranen? I alla fall för att ha den inomhus. Går säkert att ställa på altanen annars. 
 
Julklappar blir det inte så mycket utav heller. Det är samma bekymmer här att jag inte har någon fast inkomst. Hade hoppats på att få sålt lite av de saker som jag lagt ut på diverse köp- och säljsidor men har ingen tur med det.
Så ska försöka hitta något till Casper och något till Robert. Sedan får jag ge något enkelt till mamma, pappa och Daniel. Funderar på att göra lite eget godis kanske. 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0