Börja om från början, börja om på nytt!

För ett x antal månader sedan köpte Robert ett kit till mig där man kan sticka sin egen mössa. Det enda som fattades var stickorna som man får stå för själv. Jag som ändå är relativt nybörjare när det kommer till stickning och helst bara stickar halsdukar med räta maskor eftersom det är enkelt och går snabbt kände att det här kommer bli en utmaning.
Så när vi var till mamma i helgen som var tog jag med det här kitet till henne och lånade lite stickor. Hon hjälpte mig även att göra första varvet på dessa rundstickor (två stickor med ett snöre emellan) som jag aldrig ens testat på att använda innan. 
Mer än så hann vi inte med innan vi var tvugna att åka iväg och fixa en sak och sedan var det dags att åka hem. Nu ikväll när jag hade lite tid över tog jag tag i det här och allt gick som en dans. D.v.s. tills dess att jag gjort resår och slätstickning och skulle börja ta ihop. Själva hoptagningen gick bra tills jag insåg att jag gjort 5 varv åt fel håll...
Hade på känn efter första hoptagningen att det inte stod rätt till då det kändes som att jag höll fel men tänkte att det säkert berodde på att jag tagit ihop och fått några mindre maskor att jobba med. Det var inte förrän jag skulle beundra mitt verk, som faktiskt var superfint gjort fram till 5 varv innan jag slutade, som jag upptäckte att jag vänt stickningen. 
Så för att förklara lite enklare och snabbare. Det var ett fint flätat mönster hela vägen fram till några centimeter innan stickan där det var ett vågigt mönster med det flätade på insidan.
Ringer mamma så här mitt i natten, fast inte utan att kolla så att hon fortfarande var vaken förstås, och frågade om råd. Hon tyckte att jag skulle backa maska för maska. Ger mig in på det med hjälp av de få Youtubeklipp som jag hittar men blir sedan less och repar upp allt och lägger tillbaka allt i förpackningen igen. 
Sitter nu och känner att jag kunnat gått och lagt mig i tid istället för att slösa sovtid på att sticka något som inte blev något mer än en lärdom i alla fall.
Får se om jag är peppad på att börja om imorgon igen, för vill så gärna göra den här mössan till Casper och bli klar innan vintern är över!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0