Vecka 3

Måndag:
Kan väl inte påstå att det hände så mycket på dagen, som det sällan gör här på måndagar. Minns den knappt så så rolig var den. 
Det enda som tål att nämnas är väl att jag under kvällen gav Casper ett bad i hans balja, oftast badar vi tillsammans i badkaret. Hur som så är det lättare sagt än gjort att bada denna lilla gosse nu då han har kommit på att det är kul att plaska! Så man får räkna med att en själv, badrumsgolvet och det som ligger på det på något sätt tycks vara blötare än den lilla killen som sitter i baljan :p
 
Tisdag: 
Blev en sväng till BVC med Casper för att kolla längd och vikt, han väger nu 8905 gram och är 69,4cm lång!!. Han var riktigt tjurig när vi skulle gå och somnade efter halva vägen så tog i att behöva väcka han när vi kom fram. Är ju inte ens 500 meter dit så han hann inte sova många minuter.
Sedan så somnade han såklart även på hemvägen och funderade på att låta honom sova i vagnen men då vaknade han till så tog in han.
På eftermiddagen märktes det att han inte fått sova ordentligt och i ett ex antal timmar så var han på surhumör deluxe! 
 
Onsdag:
Blev en lugn dag så passade på att göra hemmagjord pizza till middag, lyckades faktiskt riktigt bra men är ju kanske inte så svårt då man fuskar till det med färdig pizzadeg. Har testat att göra egen tidigare men ibland finns inte tiden till det.
Robert for och köpte en ytterdörr till stugan vi ska bygga i sommar, kommer bli superbra när den står färdig och klar. Hade följt med om det inte vore för att Casper tog en tupplur i vagnen just när han skulle fara och med tanke på humöret på tisdagen så var det bättre att låta honom sova.
 
Torsdag:
Dagen bestod av att städa och ta hand om Casper. Casper blev dessutom 5 månader i torsdags och jag börjar fundera vart all tid tar vägen egentligen. Annars tycker jag att 5 månader är en lång tid men de senaste 5 månaderna har försvunnit så otroligt snabbt!
 
 
Fredag:
Vaknade, matade Casper, duschade, och sen somnade jag om. Fick sedan skynda mig att fixa det sista och packa innan Robert kom hem.
Vi for sedan mot Storarmsjö. Blev en snabb tur till stugan på kvällen och sedan en sväng till Bjurholm för att tanka lite samt köpa godis.
Blev det en tidig kväll eftersom vi skulle upp tidigt på lördagen.
 
Lördag:
Efter att Casper ätit som en häst hela natten och hållt oss uppe så var vi inte så sugna på att kliva upp, men upp skulle vi. Vi skulle nämligen iväg och träffa lite folk för att köra skoter och grilla. Jag, som inte gillar att åka skoter hade sådan otrolig ångest över att Robert skulle köra som en tok men min underbaring var snäll mot mig.
Blev lite pimpling när vi kom fram dit vi skulle och jag var den enda som lyckades få en, blev en liten abborre men hade många hugg.
Var trött som bara den på kvällen och lade mig tidigt. Sov inte så bra eftersom Robert var iväg och var chaufför till några han känner, dessutom så väckte Casper mig stup i kvarten för ännu en natt med att äta som en hungrig varg..vet inte vad det är med ungen men de senaste nätterna har han ätit som om han aldrig sett mat tidigare. 
 
 
 
 
 
 
 
Söndag:
Robert klev upp före oss för att köra lite skoter. Jag stannade kvar så att han kunde köra i sin egen takt samt att jag hade så ont i kroppen efter att suttit och hållt i mig för glatta livet hela lördagen.
Casper var på bra humör de första timmarna när han var vaken men sedan var han lite tjurig i ett par timmar så fick gå runt och bära på honom, något som inte är roligt då man har otroligt ont i armar och rygg...
Robert fick sedan nå fel på skotern och det tog sedan hela dagen att få fram den ur skogen och in i släpet han fick låna med sig hem.
Däremot var vi ändå hemma före 21.00 så inte allt för dålig tid. Men kvällen/natten blev inte så rolig för mig ändå och inte på grund av Casper utan mer på kroppsliga problem.
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0