Semlor överallt!

Som med julen som kommer tidigare och tidigare varje år så kommer även fettisdagen tidigare och tidigare. Eller kanske inte själva dagen utan försäljningen av semlor som redan har börjat trots att fettisdagen inte är förrän den 28 februari.
Så ja Facebook har redan börjat fyllas med bilder på semlor, både vanliga och mufflor (muffinssemla) som det blev så mycket skriverier om. Och  för mig som försöker snåla lite med onödiga inköp men absolut älskar semlor är det en plåga med alla bilder! xD
Och ännu värre är det sedan jag missade att köpa saffranssemla till jul, för det är ju om möjligt godare än än vanlig semla, i alla  fall om den är färsk!
 
Det återstår därför att se hur länge jag kan klara mig ifrån frestelsen av att köpa en men om jag känner mig själv rätt så inte så länge, blev nog bara en eller två förra året också om jag inte minns helt fel + att jag mådde skit nästa hela första kvartalet så måste ta igen mig efter det också :p
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0