När man lyckas med middagen! :)

Glädjen är stor när man testar något nytt till middag och det blir supergott! Jag brukar sällan experimentera själv när jag lagar mat utan oftast går jag efter ett recept jag har hittat eller så tar jag inspiration av det men tar bort/lägger till något som jag tycker bättre om. Idag var en sådan dag då jag tog ett recept och gjorde om.
 
Hade ingen som helst aning tidigare idag vad jag skulle hitta på men såg då att de hade billig kokosmjölk och wokgrönsaker på ICA denna vecka, samt att jag visste att vi hade en falukorv i kylskåpet som antingen behövde tillagas eller försöka pressas in i frysen.
Slutade i alla fall att jag hittade ett recept på korvgryta där jag bytte ut matlagningsgrädde mot kokosmjölk (som jag aldrig tidigare använt, blev därför förvånad när det mesta var fast och inte alls flytande som jag trott).
Robert var tveksam till maten men han gillade det han också. 
 
Förutom gott var det väldigt enkelt att göra. Man tar bara en falukorv, receptet sa 600gr men jag tog hela på 800gr för att bli av med den, matlådorna som blev över går ju att frysa in, sedan så skär man det i små bitar och steker.
När man stekt korven lägger man det i en gryta och steker wokgrönsaker, tog en hel påse på 500 gram, och rör även ner det i grytan. Men innan jag gjorde det så blandade jag korven med 2-2.5 msk honungssenap (jag hatar senap annars men just denna som Robert fick förut är supergod i mat) och 2 msk sweet chili.
Efter att man blandat ihop korv, grönsaker, senap och sweet chili så är det bara att ha i kokosmjölken och värma upp. 
Till detta hade jag bulgur men det är säkert lika gott med ris eller pasta.
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0