23. December

December är alltid en månad som har gått långsamt om man frågar mig för det är så mycket förväntan och att sedan räkna ner dagarna till julafton gör inte att det går snabbare.
Nuförtiden så är det kanske inte lika mycket förväntningar som när man var liten utan det man ser fram emot som vuxen, eller i alla fall så gör jag det, är julmaten och såklart sällskapet.
I år såg jag även fram emot att få komma bort ett par dagar, ett par dagar som lyckades bli en hel vecka i Storarmsjö.
Så julen var jättetrevlig och hade inte mamma varit så sjuk så hade jag/vi spenderat mer tid där också. Hon har troligtvis haft influensa och har dessutom haft fullt upp med att fixa allt inför julen nästan helt själv eftersom min bror fick sitt 7e barn bara några dagar innan jul, ett barn som föddes 17 veckor för tidigt.
Så nu har jag 18 syskonbarn och Casper har lika många kusiner såklart. Håller tummar och tår att allt ska fortsätta gå bra för den lilla tjejen men än så länge verkar hon vara en pigg krabat.
Nyår skulle spenderas med vänner men istället blev det att vi for hem och ska jag vara ärlig så är jag glad för det efter en vecka hemifrån så var det faktiskt skönt att komma hem och umgås bara vi tre. Så ett mycket lugnt nyår tillsammans med min lilla familj. Caspers första dessutom.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0