Hyra bilbarnstol?

Snart så är det dags att byta ut vårat babyskydd som vi för närvarande har till Casper till en större modell. Nu pallar våran upp till 13 kg och än så länge har han inte huvudet utanför när han sitter i den men känns ändå som att det börjar vara dags.
Vi har funderat lite fram och tillbaka om hur vi ska göra och att hyra en har varit på tapeten ett bra tag nu och efter gårdagens föräldragrupp där vi mötte en som gör det så lutar det lite mer åt det hållet. 
Dessutom är hyrstolen en sådan som jag har spanat på ett par gånger och faktiskt önskat mig till Casper, en izi plus. 
Den verkar jättefin, har smarta lösningar och har dessutom fått toppbetyg i flera tester.
 
 
Det är svårt ibland att vara förstagångsförälder och speciellt i stunder som denna. Man vill det bästa för sitt barn men ibland undrar man om det bästa alltid är det dyraste alternativet? 
Minns för några år sedan när jag läste mycket bloggar där föräldrar köpte de dyraste barnvagnarna och de flesta bytte efter ett tag eftersom de inte alls var behändliga eller bra. 
Själv så lade jag inte ens en tanke åt vagnar som dessa när jag kollade vagn, inte bara för att jag är snål utan för att jag bor på en ort med snö större delar av året och dessutom kommer att styra den på ställen där det inte finns asfalt!
 
Men sedan finns det ju gånger som denna då det är lite dyrare men också är lite bättre. Sedan tjänar man på att hyra trots att man inte kommer ha båda stolarna kvar efteråt utan bara den ena.
Fast sedan kan jag tänka att lägga ut 6000kr, uppdelat på 48 månader, på mitt barn på ett par saker som kommer att räcka i 10-11års tid och dessutom hålla honom säker är småpotatis! Han är ju ändå det viktigaste och finaste jag äger så vill såklart att han ska vara säker om olyckan skulle vara framme!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0