Hat föder hat

När saker som detta händer, oavsett vart det händer eller vem det händer, så gäller det att låta kärlek istället för hat ta över. Jag har tänkt nu under de här dagarna och jag vet att det är många som tänker som mig men samtidigt så är det många i min bekantskapskrets som är helt tvärtemot. 
Personer som delar bilder, texter och egna åsikter om att dessa personer som har gjort det ska mördas på ett eller annat sätt och missförstå mig inte nu, jag är inte för dessa personer eller vad de har gjort utan jag är lika förbannad som alla andra men jag har valt att inte sprida mitt hat. 
Dessutom så gör jag inte som en del jag känner och delar att den här kan det vara eller den här är det, hata denna människa. Dessa personer börjar sedan på nästa nivå som handlar om att ALLA inom en viss religion, ALLA med en viss hudfärg eller ALLA som kommer från ett visst land är precis likadana. Här tycks jag stå pall om jag ens öppnar munnen, trots det försöker jag om och om igen att förklara att ALLA inte är lika. 
 
Det är tragiskt det som har hänt men samtidigt så hoppas jag att majoriteten av oss inte tar ut det över människor som är oskyldiga bara för att de råkade födas på ett visst ställe, ha en viss religion eller ha en viss hudfärg.
Dela inte in er eller andra i grupper utan se individen istället.
 
Sedan har jag en bekant som skrev en klockren sak på facebook som handlade om att vi till minsta mån ska ge publicitet till de som har gjort det och istället visa upp hur starka vi är tillsammans och hedra offer och ge eloger till de som stöttat och ställt upp under dessa dagar. 
För om vi ger dessa personer denna uppmärksamhet så får de bekräftelse och det är något som de inte förtjänar. 
Fokusera istället på att ta hand om varandra. Visa kärlek till era medmänniskor. 
För hat sprider hat men kärlek kan också sprida kärlek och i min värld är kärleken större! ♥
 
"All, everything that I understand,
I understand only because I love."
- Leo Tolstoy
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0