7e tanden!

Caspers tänder ploppar fram i rasande fart! Han har haft 4 stycken ett bra tag, tog inte alls lång tid mellan dem, och den 27e mars började den femte komma fram.
I helgen som var märkte vi att även den sjätte var på väg och i tisdags hade den tittat fram den med.
Såg sedan nu ikväll när jag bytte blöja och tog på pyjamas att det såg konstigt ut bredvid den ena tanden i överkäken och kände lite och ja nu har även den sjunde tanden spruckit fram även om det än så länge bara är en liten pigg.
 
Det lustiga med detta är att jag såg fram emot redan innan första tanden att han skulle bli tjurig, få ont i magen och bli lös. Men inget, det märks inte ens på honom att han fått några tänder. Han är som en solstråle ändå. 
Idag har han varit lite ledsen men inte mer än att jag trott att han inte sov tillräckligt igår. 
 
Till råga på allt så har han börjat lära sig sitta själv. Han var visserligen först med att få tänder av barnen på föräldragruppen men att lära sig sitta har tagit lite längre tid. Nu kan jag inte påstå att han var sen eftersom jag läst mig till att de vanligen gör  det mellan 6-8 månaders ålder men att det finns de som är tidigare och de som är senare för alla är vi unika! Så Casper 7½ månad är precis i mitten.
Däremot så får jag ha hjärtat i halsen hela tiden eftersom han rätt som det är slänger sig bakåt vilket gör att man får fånga upp honom innan han nuddar golvet. Som tur är att han inte lärt sig sätta upp sig själv ännu från liggande.
 
Lite dålig kvalitet på den bilden men var snabb och ville vara beredd på att fånga upp honom.
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0