Kan medium hitta bortsprugna djur?

Jag har svårt att avgöra om jag är skeptisk eller faktiskt tror på medium. Jag har aldrig stött på ett själv och det är väl därför jag inte riktigt kan avgöra om det de gör är äkta eller bluff och båg.
Däremot så var min mamma och syster på seans med Terry Evans tidigare i år varav de fick veta saker ingen annan kunde veta, eller ens gissa sig till, vilket kändes lite läskigt.
 
Hur som helst så slog det mig igår om att jag någon gång, någonstans,  hört talas om medium som kan hitta borttappade saker och bortsprungna djur och var såklart tvungen att söka. 
Hittade en del osannolika historier där folk fått tillbaka sina husdjur. Men läste även om personer som stött på en del rötägg, för att senare  faktiskt hitta medium som kunnat hjälpa och berätta precis vart katten var.
Detta har i alla fall gett mig funderingar på om jag borde kontakta ett medium för att hitta Mellis. För ja, jag börjar bli desperat. 
För som jag har skrivit tidigare så betyder hon otroligt mycket för mig, trots att hon "bara" är en katt. Och jag mår otroligt dåligt över att hon är borta. 
Men frågan är om ett medium är svaret och om det nu är det, vilka därute är äkta? 
 
Hittade faktiskt en person som lät trovärdig. Inte från personen själv då utan från ett blogginlägg där även andra personer kommenterat som varit i kontakt med detta medium (fast vem vet kan ju ha varit fejk även där med både inlägg och kommentarer även om det kändes väldigt långsökt).
Denna person var i alla fall verksam och kontaktbar för ett år sedan men nu leder länken som låg ute till en nedlagd sida. Detta var väl egentligen den enda som jag hittat hittills som gett mig förhoppningar om att detta kan fungera.
Men jag vet faktiskt inte hur jag ska göra. Allt jag vill är att hitta min älskade katt eller i alla fall få veta om hon lever eller inte. Men även det har jag läst om, om personer som fått ett besked att katten inte längre lever för att sedan hittas vid liv hos grannen.
Så även om man får ett sådant besked så vet man ju inte om man ska tro det heller.
 
Inser även när jag läser det jag skriver att jag framstår som lite smått tokig. Men samtidigt säger min magkänsla att detta faktiskt kan fungera.
Så jag undrar, helt seriöst, om det finns någon därute i vårt avlånga land som har erfarenhet av detta. Som har haft kontakt med ett medium eller kanske vet någon som har det.
Att få hem Mellis igen skulle göra mig så otroligt lycklig. 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0