BVC

Ska snart upp och väcka Casper som inte kommer bli nöjd över att jag ska böka på honom en massa kläder för 10 minuters besök på BVC (där han dessutom måste av med allt igen).
Han ska vägas för andra gången denna vecka, är andra veckan i rad då han måste dit på återbesök. Förra veckan för att de tyckte att han gått upp för lite sen födseln men då lyckades han gå upp 135 gr mellan tisdag - fredag. Men i tisdags hade han istället gått ner i vikt med 55gr, men samtidgt så hade han växt 1,9cm på en vecka så kan ju bero på det. Så nu har han fått ersättning tre kvällar i rad så ska se om det gett resultat eller inte. Han har dessuom bara fått äta 30 min åt gången under alla mål och fått äta oftare istället för att ligga och äta i 2-4 timmar i streck som tidigare. Trodde inte alls på den planen då de sade åt mig att han bara skulle få äta 30 minuter, tänkte att nu blir det skrik och gråt för att han inte kommer bli mätt. Men det har funkat otroligt bra.
Han somnar om mycket lättare på natten, var bara igår som han var tjurig men blev snabbt lugn då jag gick ner med han och satte mig och såg tv en timma. Dessutom så är han mer harmonisk på dagen och har börjat kunna ligga och titta i 1-2 timmar sammanlagt under dagen utan att gråta efter mig som tidigare. 
Sköterskan tror att han har ett stort sugbehov, vilket jag kan hålla med om. Så 30 minuters matning och sedan napp och minst en timmas matuppehåll funkar otroligt bra för honom.
Men hur bra detta, + ersättning, varit för viktuppgången får vi se idag, håller tummarna att det gått vägen.
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0