Länge sen sist

Målade naglarna nu ikväll, eller borde jag säga inatt då jag insåg att klockan redan är efter 01.00! 
Hur som helst så kan jag knappt minnas då jag gjorde det sist. Hade ju en period då jag köpte en väldans massa nagellack, visserligen bara billigt skit men det funkar för dagen i alla fall, och målade därför naglarna väldigt ofta. 
När jag sedan blev gravid var jag först nojig om det kunde skada bebis på något sätt och efter att ha kommit över det så slog illamåendet in och lukten gjorde mig därför spyfärdig.
Kanske att jag målade naglarna innan bröllopet vi var på i slutet av juli, kan inte svara exakt. 
 
Har velat måla dem några gånger nu men då jag som sagt bara köper det billigaste jag kan hitta så har de en sådan extremt lång torktid, eller så har jag bara kassa naglar. För kan inte påstå att jag målar tjockt och behöver jag för lager så väntar jag tills det första torkat ordentligt, och även det tar tid oavsett om det är supertunt!
Och tid är inget jag har mycket utav med en liten hemma som egentligen bara sover många timmar i streck på natten och då passar även jag på att sova, vilket jag dumt nog inte gör nu...
Hann i alla fall måla ena handen medan Casper somnade till bredvid mig på soffan och andra nu efter att ha vaggat honom till sömns igen efter att han gett ifrån sig ett hjärtskärande litet skrik, kanske var det en mardröm som spökade?
Så nu har jag bevisat att det går att måla naglarna, det tar bara lite längre tid. Nån timme extra i alla fall. Dessutom får man räkna med att det smetar ut sig lite om man lyfta upp en ledsen bebis mitt i torkningsprocessen.
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0